Τρίτη, 4 Οκτωβρίου 2011

Συνάντηση για τα Τελωνεία της Ηπείρου


Με πολύ μεγάλες δυσκολίες λόγω των απεργιών και της κατάληψης του Υπουργείου, πραγματοποιήθηκε σήμερα η συνάντηση στο Υπουργείο Οικονομικών με θέμα τα Τελωνεία της Ηπείρου.Παρόντες ήταν ο Γεν. Διευθυντής Τελωνείων, Κώστας Νηχωρίτης, ο Βουλευτής Ιωαννίνων, Θανάσης Οικονόμου και οι Δήμαρχοι Κόνιτσας και Ηγουμενίτσας, Π. Γαργάλας και Γ. Κάτσινος αντίστοιχα.Ο Αν. Υπουργός, κ. Παντελής Οικονόμου, παρέστη για σύντομο χρονικό διάστημα λόγω των ζητημάτων που προέκυψαν με την κατάληψη του Υπουργείου.Στη συνάντηση τέθηκαν τα ζητήματα που αφορούν τα τελωνεία της Ηπείρου με κοινή παραδοχή ότι η χρησιμότητά τους είναι αδιαμφισβήτητη για τις τοπικές κοινωνίες και την οικονομία γενικότερα.Το Υπουργείο δεσμεύθηκε για τα εξής:
-Δεν επηρεάζεται η λειτουργία και οι συναλλαγές των Τελωνείων. Εξετάζεται μονάχα το σκέλος της διοικητικής τους αυτονομίας.
-Οι συναλλαγές από τη Μέρτζιανη θα συνεχιστούν απρόσκοπτα με το ισχύον ωράριο.
Υπήρξε μεγάλη κατανόηση για την πολλαπλή σημασία των τελωνείων και την ανάγκη ενδυνάμωσης των διασυνοριακών συναλλαγών. Το προσεχές διάστημα και αφού ομαλοποιηθεί η λειτουργία του Υπουργείου, Αν. Υπουργός, κ. Παντελής Οικονόμου, θα συγκαλέσει και νέα συνάντηση, στο ίδιο πνεύμα και πλαίσιο.

Ποιος χρεοκοπεί ποιόν;

Του Νίκου Κοτζιά

Το χειρότερο που έχει πάθει η χώρα, είναι το γεγονός ότι η ελληνική κυβέρνηση όχι μόνο έχει υιοθετήσει τη λογική και τα επιχειρήματα των δανειστών, όχι μόνο εφαρμόζει τα μέτρα που εκείνοι απαιτούν, αλλά πάνω από όλα έχει υιοθετήσει την οπτική γωνιά των συμφερόντων τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν πριν ένα χρόνο σημαντικοί οικονομολόγοι πρότειναν να αναδιαρθρώσει η Ελλάδα τα δάνειά της, η ελληνική κυβέρνηση τους κατήγγειλε ως καταστροφείς της χώρας. Οι τοποθετήσεις της δεν είχαν ως αφετηρία τις ανάγκες και δυνατότητες της χώρας, αλλά το τι της υπαγόρευαν οι τράπεζες, οι ξένοι δανειστές δια μέσω της Γερμανίας και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Με αυτή τη στάση η κυβέρνηση άφησε να καλπάσουν τα δάνεια στα 395 δισεκατομμύρια. Έτσι, αντί να γίνει μια έγκαιρη αναδιάρθρωση που θα πήγαινε το ελληνικό χρέος κάτω από 160 δισεκατομμύρια, κάθε προσπάθεια να τακτοποιηθούν τα του οίκου μας αναβλήθηκε.Όταν το Μάρτιο και τον Ιούλιο του 2011 συμφωνήθηκε η αναδιάρθρωση τόκων και χρονοδιαγράμματος των ελληνικών δανείων και το κατά 21% κούρεμα των δανείων, που θα «περιορίσει» το χρέος στα 315 δισεκατομμύρια, η κυβέρνηση και οι βουλευτές της, καθώς και τα μέσα ενημέρωσης της διαπλοκής, πανηγύριζαν. Πανηγύριζαν διότι εξασφάλισαν μια αναδιάρθρωση για την οποία επί μήνες μας διαβεβαίωναν ότι θα ήταν σε κάθε περίπτωση καταστροφική για την Ελλάδα. Επιπλέον, ένιωσαν ικανοποιημένοι διότι θα επέστρεφε το ύψος του χρέους εκεί που αρχικά το είχε βρει η σημερινή κυβέρνηση και παρά τις πληρωμές που ήδη γίνονται εδώ και δύο χρόνια. Δηλαδή, ένα δάνειο το οποίο δεν μπορούσε η χώρα να το ξεπληρώσει όταν είχε ένα ΑΕΠ κατά 15% υψηλότερο από το σημερινό και με κάποιον μαγικό τρόπο υποθέτουν ότι μπορεί να το ξεπληρώσει τώρα.Σε τι οφείλεται η περί αναδιάρθρωσης περιορισμένη στροφή της ελληνικής κυβέρνησης; Σε κάτι πολύ απλό: λόγο των νέων συνθηκών, άλλαξαν γνώμη οι Γερμανοί και άλλοι βασικοί δανειστές, Ετσι, ξαφνικά, η απόφαση αναδιάρθρωσης του χρέους που φαινόταν πριν λίγο καταστροφική, έγινε «απαραίτητη και επιτυχής». Τόση σταθερότητα απόψεων στην κυβέρνηση. Τέτοιος τρομερός σχεδιασμός!...Ελπίζω, μόνο, ότι κάποια στιγμή θα κατανοήσει την ανάγκη ενός πραγματικού κουρέματος ενός ύψους 50-60% στη βάση των δικών μας συμφερόντων και όχι των γερμανικών προτιμήσεων.Η αλλαγή των αντιλήψεων της κυβέρνησης για την αναδιάρθρωση συνοδεύτηκε και με μια αλλαγή ως προς την χρεοκοπία. Η τελευταία έπρεπε όπως τονίζω σχεδόν δύο χρόνια τώρα να ήταν διαπραγματευτικό μας όπλο. Οι νεοραγιάδες κατηγορούσαν μια τέτοια άποψη ως εκβιαστική και ότι η Ελλάδα δεν θα ήταν ούτε σωστό, ούτε πρέπον, να συμπεριφερθεί τοιουτοτρόπως έναντι των δανειστών. Αυτό που τελικά έγινε, είναι ότι αφού η χώρα παραιτήθηκε από το διαπραγματευτικό χαρτί της χρεοκοπίας, αυτό το χαρτί κατέληξε στα χέρια της τρόικας ως εργαλείο εκβιασμών σε βάρος μας!Με αυτό τον τρόπο, όμως, χρεοκοπεί κάθε μέρα την χώρα. Αργά και βασανιστικά. Η ατμόσφαιρα που υπάρχει δημιουργεί συνθήκες τραπεζικού πανικού κάθε δεύτερο πρωινό που αποσύρονται καταθέσεις από το ελληνικό τραπεζικό σύστημα. Αυτό συμβαίνει παράλληλα με την απόσυρση των ελλήνων από την κατανάλωση. Η ύφεση αυξάνεται και η χώρα δεν πρόκειται να εξέλθει από αυτό τον φαύλο κύκλο. Ενας σημαντικός λόγος για αυτό είναι ότι δεν διαθέτει ένα δικό της σχέδιο, αλλά και ούτε ένα δικό της πλάνο «Β» για την ώρα ανάγκης. Ολη η τύχη μας έχει εναποτεθεί στα χέρια των δανειστών και των εκπροσώπων τους.Το ερώτημα είναι γιατί συμβαίνει αυτό; Νομίζω, διότι η κυβέρνηση και πολλοί που συγκροτούν το Κόμμα του Μνημονίου έχουν υιοθετήσει ως κριτήριο δράσης τους τα συμφέροντα, τις ανάγκες και τις επιλογές των δανειστών. Στόχος είναι να μην χάσουν αυτοί τίποτα, έστω και αν η εσωτερική υποτίμηση οδηγήσει την ελληνική κοινωνία σε μια ιστορική καταστροφή.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΟΜΟΝΟΙΑΣ- Κ.Ε.Α.Δ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ


Τις επαφές τους ολοκλήρωσαν σήμερα στην Αθήνα οι πολιτικοί μας εκπρόσωποι Βασίλης Μπολάνος και Ευάγγελος Ντούλες, με τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας κ. Αντώνη Σαμαρά.Στην ατζέντα των συζητήσεων βρέθηκαν όλα τα θέματα που απασχολούν την Εθνική Ελληνική Μειονότητα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα της περιώνυμης απογραφής. Ιδιαίτερη κατανόηση έδειξε ο κ. Σαμαράς ως προς την απόφαση των γενικών οργάνων της Ομόνοιας – Κ.Ε.Α.Δ περί μη συμμετοχής στη διαδικασία της απογραφής.Ανανέωσαν το ραντεβού τους για να συζητήσουν εκ νέου τα θέματα του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού.

Mε την συμμετοχή 5 Ηπειρώτικων Συλλόγων 1η Συνάντηση Πολιτιστικών Φορέων Δυτικής Αττικής


Η Περιφέρεια Αττικής - Περιφερειακή Ενότητα Δυτικής Αττικής διοργανώνει στις 12 - 16 Οκτωβρίου 2011, στις εγκαταστάσεις της Παλαιάς Ελαιουργικής στην Ελευσίνα, την 1η Συνάντηση Πολιτιστικών Φορέων Δυτικής Αττικής.ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΟΙ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ: ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ, ΘΡΙΑΣΙΟΥ ΠΕΔΙΟΥ, ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ, ΖΕΦΥΡΙΟΥ & Η ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΡΩΜΑΝΙΩΤΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ.Πρόκειται για μια διοργάνωση που στόχο έχει την ανάδειξη της τοπικής παράδοσης και του λαϊκού πολιτισμού της περιοχής της Δυτικής Αττικής, καθώς και των περιοχών της χώρας μας, που εκπροσωπούν οι εθνοτοπικοί σύλλογοι που εδρεύουν στην περιοχή, όπως επίσης και την ενδυνάμωση και προώθηση του πολιτιστικού τουρισμού μέσα από τη συνεργασία των φορέων.Η 1η Συνάντηση περιλαμβάνει Έκθεση με έμφαση στο λαϊκό πολιτισμό, καθώς και Εκδηλώσεις, όπου οι σύλλογοι και οι δημόσιοι φορείς, που θα συμμετέχουν στην έκθεση, θα παρουσιάσουν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο.Η έκθεση θα αναπτύσσεται σε τρεις θεματικές ενότητες: (1) Λαϊκός Πολιτισμός: Καθημερινή ζωή και παραδοσιακές φορεσιές, (2) Τέχνες και Γράμματα και (3) Εθελοντισμός - Περιβάλλον.Οι συμμετέχοντες θα αναδείξουν τα στοιχεία του τοπικού λαϊκού πολιτισμού και της καλλιτεχνικής δημιουργίας και παράλληλα θα προβάλλουν το έργο τους τόσο στη διάσωση και διάδοση του πολιτισμού όσο και του εθελοντισμού και της διάδοσής του στη νέα γενιά.Παράλληλα με την έκθεση, θα παρουσιάζονται πολιτιστικές εκδηλώσεις καθ' όλη τη διάρκεια της διοργάνωσης. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει: Παραδοσιακούς χορούς, δρώμενα από την ελληνική παράδοση, συναυλίες παραδοσιακών καλλιτεχνών, θέατρο, αναπαραστάσεις εθίμων και παρουσιάσεις τοπικών ενδυμασιών.Αξίζει να σημειωθεί ότι η διοργάνωση θα λειτουργεί σε ένα τέτοιο πλαίσιο, ώστε να διασφαλίζεται η όσο το δυνατόν ανόθευτη παρουσίαση της παράδοσής μας. Για το σκοπό αυτό έχει διανεμηθεί κανονιστικό πλαίσιο - οδηγός προς τους συμμετέχοντες για την άρτια οργανωμένη παρουσία τους.Την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου στις 18:00, όλα τα χορευτικά συγκροτήματα θα παρελάσουν με τις φορεσιές χορεύοντας στους κεντρικούς δρόμους της Ελευσίνας και θα καταλήξουν στο χώρο της έκθεσης, όπου στην κεντρική εξέδρα θα γίνει η τελετή των εγκαινίων και στη συνέχεια θα παρουσιαστεί καλλιτεχνικό πρόγραμμα.Η διοργάνωση της συγκεκριμένης εκδήλωσης έχει μεγάλη σημασία για την περιοχή. Όχι μόνο θα συμβάλλει στην πρόοδο και στην ανάπτυξη του πολιτισμού, των συνεργασιών και του εθελοντισμού, αλλά οι πέντε αυτές ημέρες θα αποτελέσουν μια σημαντική διέξοδο στα οικονομικά και περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι κάτοικοι της Δυτικής Αττικής. Να σημειώσουμε ότι κάθε χρόνο θα γίνεται σε διαφορετικό Δήμο της Δυτικής Αττικής δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε όλο και περισσότερους ανθρώπους να την παρακολουθήσουν.Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη και σας προσκαλούμε να ζήσουμε μαζί ένα μοναδικό πενθήμερο γεμάτο από τη ζεστασιά των ανθρώπων του λαϊκού μας πολιτισμού.


Καλώς να ορίσετε!!!
Ημέρες και ώρες λειτουργίας

12, 13 & 14 Οκτωβρίου: 17:00 - 22:00,
15 & 16 Οκτωβρίου: 10:00 - 14:30 και 17:00 - 22:00

ΠEΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ:Ανάδοχοι έργων για την Π.Ε. Άρτας

Κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής αναδείχτηκαν οι ανάδοχοι δύο έργων στην Περιφερειακή Ενότητα Άρτας. Πρόκειται για τα εξής:
1.Προστασία πρανών και καθαρισμός κοίτης χειμάρρου Μπούση, προϋπολογισμού 150.000 ευρώ. Ανάδοχος ο ΕΔΕ Σωτήριος Σφήκας.
2.Εργασίες συντήρησης ορεινού επαρχιακού δικτύου, προϋπολογισμού 120.020,43 ευρώ. Ανάδοχος ο ΕΔΕ Δημήτριος Φούκας.
Επίσης η Οικονομική Επιτροπή ενέκρινε τη δημοπράτηση δύο έργων που αφορούν τον αγροτικό τομέα. Το πρώτο αφορά την επισκευή – συντήρηση εγκαταστάσεων αντλιοστασίου Βίγλας, προϋπολογισμού 50.000 ευρώ και το δεύτερο την «συντήρηση αναχωμάτων και τάφρων ιχθυοτροφείων των λιμνοθαλασσών Π. Ε. Άρτας», προϋπολογισμού 60.000 ευρώ.

Στα Γιάννενα το 19ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Μελέτης Μεταβολισμού των Οστών

Στα Γιάννενα θα πραγματοποιηθεί από 7 έως 9 Οκτωβρίου το 19ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Μελέτης Μεταβολισμού των Οστών.Στο φετινό συνέδριο, οι εργασίες του οποίου θα λάβουν χώρα στο ξενοδοχείο «Du Lac», η θεματολογία είναι πλούσια και αντανακλά τους προβληματισμούς σε διεθνές επίπεδο, ενώ θα παρουσιαστούν δεδομένα που αφορούν όλα τα νεότερα επιστημονικά και κλινικά επιτεύγματα.Στο συνέδριο θα συμμετέχουν διακεκριμένοι Έλληνες και ξένοι ομιλητές, οι οποίοι θα αναφερθούν σε θέματα που αφορούν τη διάγνωση και θεραπεία της οστεοπόρωσης, τόσο τις τρέχουσες όσο και μελλοντικές θεραπείες, καθώς και σε αίτια δευτεροπαθούς οστεοπόρωσης.Το συνέδριο απευθύνεται σε Ρευματολόγους, Ορθοπαιδικούς, Ενδοκρινολόγους, Γυναικολόγους και άλλες ειδικότητες που χειρίζονται ασθενείς με μεταβολικά νοσήματα των οστών, ενώ έχουν την δυνατότητα να το παρακολουθήσουν και ειδικευόμενοι, φυσιοθεραπευτές και νοσηλευτές.Η έναρξη των εργασιών του Συνεδρίου της Ελληνικής Εταιρείας Μελέτης Μεταβολισμού των Οστών θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου και ώρα 9 το πρωί.

ΑΡΤΑ: Κατάληψη σε ΧΥΤΑ και αμαξοστάσιο από τους εργαζόμενους ΟΤΑ


Με κατάληψη των δημοτικών γκαράζ, αλλά και των ΧΥΤΑ, συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις της ΠΟΕ-ΟΤΑ ενάντια στην εργασιακή εφεδρεία, στο νέο βαθμολόγιο/μισθολόγιο και στο χαράτσι για τα ακίνητα. Στο πλαίσιο των παραπάνω κινητοποιήσεων, ο ΧΥΤΑ Βλαχέρνας είναι αποκλεισμένος από σήμερα το πρωί, από εργαζόμενους του Δήμου Αρταίων καθώς και όμορων Δήμων, ύστερα από αποφάσεις των σωματείων τους, με συνέπεια να μην γίνεται αποκομιδή απορριμμάτων. Ταυτόχρονα οι εργαζόμενοι του Δήμου Αρταίων στους τομείς της Καθαριότητας, του Πρασίνου, του Ηλεκτροφωτισμού και των Τεχνικών Υπηρεσιών προχώρησαν και σε κατάληψη του χώρου του αμαξοστασίου (έναντι της πλατείας Καραϊσκάκη). Στο χώρο του ΧΥΤΑ Βλαχέρνας συγκεντρώθηκαν το πρωί εργαζόμενοι από τους δήμους της Άρτας αλλά και όμορων περιοχών όπως της Φιλιππιάδας και του Μενιδίου. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του συλλόγου εργαζομένων Δήμου Αρταίων κ. Νίκο Νικολάου, αποκομιδή απορριμμάτων έγινε σήμερα μόνο από το νοσοκομείο, για λόγους υγείας.

ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Να επανεξετάσει η Κυβέρνηση το θέμα των μεθοριακών τελωνείων Μέρτζανης και Μαυροματίου



Ερώτηση στη Βουλή (υπ’ αρ. 66/2011) προς τον Υπουργό Οικονομικών κατέθεσε ο Βουλευτής Σταύρος Καλογιάννης, σχετικά με τη σχεδιαζόμενη από την Κυβέρνηση κατάργηση των τελωνείων Μέρτζανης και Μαυροματίου.Στην Ερώτησή του αναφέρει:Σύμφωνα με πληροφορίες, η Κυβέρνηση σχεδιάζει να κλείσει τα τελωνεία Μέρτζανης και Μαυροματίου. Όμως τα τελωνεία αυτά βρίσκονται πάνω στη μεθόριο και οι σκοποί που εξυπηρετούν δεν είναι μόνον αυτοί των τελωνείων της ενδοχώρας, αλλά έχουν και σημαντικό εθνικό ρόλο. Εκτός από τις διακρατικές συμφωνίες που έχουν υπογραφεί μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας, έχουν δαπανηθεί σημαντικά χρηματικά ποσά από την Ελληνική Πολιτεία για τα τελωνεία αυτά, τα οποία ανήκουν στη συνθήκη SCHENGEN.Ειδικότερα για το τελωνείο Μέρτζανης, όπως και για το ήδη καταργηθέν τελωνείο Δρυμάδων, έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή σύγχρονου οδικού δικτύου, το οποίο τώρα συνεχίζεται και από την Αλβανική πλευρά. Για το τελωνείο Μαυροματίου, ετοιμάζεται η μελέτη οδικής του σύνδεσης με την Ηγουμενίτσα, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή του δρόμου από Μαυρομάτι προς Αγίους Σαράντα. Λόγω της βελτίωσης των υποδομών πρόσβασης σημειώνεται εντυπωσιακή αύξηση διελεύσεων στα συγκεκριμένα τελωνεία, με τους μετακινούμενους στη μεγάλη τους πλειοψηφία να είναι ομογενείς μας. Παράλληλα εξυπηρετούνται και επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων.Είναι ενδεικτικό ότι, στο πρώτο εννεάμηνο του 2011, οι διελεύσεις από το τελωνείο Μέρτζανης ξεπέρασαν τις 104.000 και εκτιμάται ότι θα φτάσουν τις 140.000 μέχρι το τέλος του έτους. Δεν μπορεί συνεπώς να σχεδιάζεται η κατάργηση ή η αποδυνάμωση αυτών των Υπηρεσιών που έχουν εθνική σημασία και προσφέρουν πολλά στην Ήπειρο και γενικότερα στη χώρα.Ο Σταύρος Καλογιάννης ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό:
-Εάν προτίθεται να επανεξετάσει τις προτάσεις περί καταργήσεως των μεθοριακών τελωνείων Μέρτζανης και Μαυροματίου.
-Εάν στους σκοπούς της πρότασης κατάργησης των μεθοριακών τελωνείων Μέρτζανης και Μαυροματίου ή της υποβάθμισής τους ως απλά «κλιμάκια» των τελωνείων Ιωαννίνων και Ηγουμενίτσας αντίστοιχα, υποκρύπτεται μείωση των ημερών λειτουργίας των τελωνείων, πράγμα που θα έχει πολύ σημαντικές συνέπειες για τις ακριτικές περιοχές των Ιωαννίνων και της Θεσπρωτίας.

ΚΕΝΑΝ ΜΕΣΑΡΕ: ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ

Γράφει ο Βασίλης Μασσαλάς -Αντιδήμαρχος Δήμου Ιωαννιτών

Το τελευταίο χρονικό διάστημα επανήλθε στην επικαιρότητα, με συνεντεύξεις, επιστολές κλπ, το πρόβλημα της Κενάν Μεσαρέ. Επειδή σαν αρμόδιος αντιδήμαρχος, από την πρώτη ημέρα που αναλάβαμε τα καθήκοντά μας, ασχολήθηκα με το θέμα, θέλω να ξεκαθαρίσω μια σειρά από ενέργειες αλλά και την άποψη και στάση της δημοτικής αρχής.Κατ αρχάς, είναι αποδεκτό από όλους, ότι η Κενάν Μεσαρέ αποτελεί σημαντικότατο έργο για την διευθέτηση της κυκλοφορίας της πόλης των Ιωαννίνων και για αυτόν το λόγο προβλεπόταν η διάνοιξή της από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Ιωαννίνων (ΓΠΣ), το οποίο εκπονήθηκε την δεκαετία του ογδόντα και ισχύει ακόμη και σήμερα. Συνδυασμένο με την κατασκευή της οδού Βογιάννου, που ξεκινάει άμεσα από τον δήμο Ιωαννιτών, αλλά και την σύνδεση της Κενάν Μεσαρέ με την παράκαμψη μέσω των Σεισμοπλήκτων, που προκηρύσσεται η μελέτη της, μεταφέρει τον κυκλοφοριακό φόρτο από τον νότιο τμήμα της πόλης αποφεύγοντας το κέντρο. Η κρίσιμη απόφαση λοιπόν, αφού η κατασκευή της είχε αποφασιστεί, ήταν τι είδους κατηγορία δρόμου θα κατασκευάζαμε στην Κενάν Μεσαρέ. Οι επιλογές που υπήρχαν ήταν δύο.
-Η πρώτη, η οποία μελετήθηκε και εφαρμόστηκε, ήταν να κατασκευαστεί με την μορφή του κλειστού αστικού αυτοκινητοδρόμου, η οποία όμως ενδείκνυται όταν έχουμε να διανύσουμε μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις. Όλοι έχουμε περάσει από την Αττική οδό στην Αθήνα και καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικό είναι να αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες (120 χμ/ω) όταν έχουμε να διασχίσουμε μεγάλες αποστάσεις. Το αρνητικό βέβαια σε αυτού του είδους την λύση είναι ότι αποκόπτει, και απομονώνει τα τμήματα της πόλης από τα οποία διέρχεται, ότι ακριβώς δηλαδή συνέβη και στην περίπτωση της Κιάφας με την κατασκευή της Κενάν Μεσαρέ.
-Η δεύτερη λύση, την οποία πιθανόν να μην σκέφθηκε ποτέ η προηγούμενη Δημοτική αρχή, αλλά σίγουρα θα την είχε σαν εναλλακτική πρόταση, αν είχε κάνει διαβούλευση με τους κατοίκους και τους φορείς (πχ το Τεχνικό Επιμελητήριο), αν είχε συζητήσει το θέμα ουσιαστικά στο Δημοτικό συμβούλιο, πράγμα που δεν έκανε βέβαια ποτέ, ήταν να κατασκευαστεί η Κενάν Μεσαρέ με παράδρομους και κυκλικούς κόμβους. Η λύση αυτή, μειώνει βέβαια την ταχύτητα κυκλοφορίας από τα 120 χλμ/ω στα 50 χλμ/ω, γεγονός όμως το οποίο δεν μας ενδιαφέρει καθόλου, επειδή δεν έχει καμία επίπτωση στην κυκλοφορία. Η απόσταση που διανύουμε είναι πολύ μικρή, και δεν έχει καμία σημασία αν θα κάνουμε μισό η ένα λεπτό για να πάμε από την Βελισαρίου στην Νικοπόλεως. Αυτό το οποίο μας ενδιαφέρει σε αυτού του είδους δρόμους, είναι να μην διακόπτεται η ροή της κυκλοφορίας, να μην έχουμε μποτιλιαρίσματα, και αυτό γίνεται πολύ καλύτερα με τους κυκλικούς κόμβους και την απουσία φαναριών. Και με αυτή την λύση βέβαια λύνεται το πρόβλημα της αποκοπής της γειτονιάς σε δύο τμήματα, αφού με τους παράπλευρους δρόμους οδηγείται η κυκλοφορία στους κυκλικούς κόμβους, που επιτρέπουν κινήσεις προς όλες τις διευθύνσεις, και από την άλλη πλευρά μειώνεται σημαντικά το πλάτος του δρόμου που επιτρέπει την εύκολη διάσχιση του από τους πεζούς.Αυτή την λύση θα επέλεγε να κατασκευάσει η σημερινή Δημοτική αρχή, αν όταν αποφασιζόταν η κατασκευή του δρόμου βρισκόταν στην εξουσία, πράγμα το οποίο επανειλημμένα έχει τονίσει στους κατοίκους της περιοχής.
Από την πρώτη λοιπόν στιγμή που αναλάβαμε τα καθήκοντά μας, και δίνοντάς μου ο Δήμαρχος την αρμοδιότητα των έργων, πήρα τον φάκελο του έργου, και με τους μηχανικούς της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου, προσπαθήσαμε να δούμε τι είδους βελτιώσεις και μετατροπές μπορούσαμε να κάνουμε στην Κενάν Μεσαρέ. Επίσης συζητήσαμε διεξοδικά το θέμα με τους μελετητές, ειδικούς επιστήμονες, που εκπονούσαν την επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης του Δήμου μας. Έχοντας λοιπόν όλα τα στοιχεία για το έργο συναντηθήκαμε με τους εκπροσώπους των κατοίκων της περιοχής.Στην σύσκεψη που έγινε με τους κατοίκους, αλλά και σε επισκέψεις με την τροχαία και τους κατοίκους στον τόπο του έργου, ειπώθηκαν και αποφασίστηκαν τα παρακάτω.Η Δημοτική αρχή είναι αντίθετη στην κατασκευή ανισόπεδης πεζοδιάβασης, που ήταν αίτημα των κατοίκων, επειδή έχει αποδειχθεί ότι, όπου έχουν κατασκευαστεί δεν χρησιμοποιούνται από τους πολίτες, πχ ανισόπεδη πεζοδιάβαση στο ΤΕΙ.Η Δημοτική αρχή εκτιμά ότι η επιπλέον ισόπεδη πεζοδιάβαση με φανάρι, (έχει ήδη κατασκευαστεί μία στην οδό Βεργίνας), δεν θα βοηθήσει στην λύση του προβλήματος, παρόλα αυτά, επειδή ήταν αίτημα των κατοίκων, την ενσωμάτωσε στο Τεχνικό πρόγραμμα και τον προϋπολογισμό με χρηματοδότηση από ΣΑΤΑ.Το όριο ταχύτητας ορίστηκε στα 50χλμ/ω, αποφασίστηκε να τοποθετηθούν πινακίδες ορίου ταχύτητας, και η τροχαία ανέλαβε την υποχρέωση να κάνει συχνούς ελέγχους παραβάσεων για να αποτρέπονται οι οδηγοί από το να αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες.Αποφασίστηκε να γίνει δοκιμαστικά τροποποίηση των κινήσεων, με απαγόρευση της αριστερής στροφής, στον κόμβο της Νικοπόλεως, και αν μετά από μετρήσεις αποδειχθεί ότι δεν αρκεί η τροποποίηση, να τοποθετηθούν φωτεινοί σηματοδότες.
-Να διερευνηθεί από την Δημοτική αρχή η δυνατότητα χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ της κατασκευής κυκλικών κόμβων στην Βελισαρίου, στην οδό Βεργίνας η ακόμη και στον κόμβο Νικοπόλεως.
-Να διερευνηθεί από την Δημοτική αρχή η δυνατότητα χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ της κατασκευής ποδηλατοδρόμου και διαμόρφωση θέσεων παρκινγκ στην 3η λωρίδα για να μειωθεί το πλάτος του δρόμου.
Αυτό που ειπώθηκε όμως, με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο, από την Δημοτική αρχή είναι ότι με κανένα τρόπο δεν θα διακινδυνεύσει, την πιθανή, μερική η ολοκληρωτική, απένταξη του έργου, και την επιστροφή των εκατομμυρίων ευρώ που στοίχησε στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αυτό που θέλω να τονίσω, σε αυτό το σημείο, είναι ότι η κατασκευή ποδηλατοδρόμου και η κατασκευή κυκλικών κόμβων, δεν ήταν προτάσεις των εκπροσώπων των κατοίκων, αλλά προτάσεις της Δημοτικής αρχής και εμένα προσωπικά. Επέστησα δε την προσοχή στους κατοίκους, ότι τα επιχειρήματα για την κατασκευή των κυκλικών κόμβων, είναι πολύ αδύναμα και δεν θα πείσουν ότι αποτελούν βελτίωση του έργου, αλλά παραδοχή ότι ο σχεδιασμός ήταν λάθος από την αρχή. Επίσης ότι τα επιχειρήματα για την κατασκευή ποδηλατοδρόμου είναι περισσότερο ισχυρά, επειδή και στην οδό Βογιάννου προβλέπονται ποδηλατόδρομοι, αλλά και στην οδό Βελισαρίου προβλέψαμε, κατά την διάρκεια εκπόνησης της κυκλοφοριακής μελέτης, ποδηλατόδρομο με αποτέλεσμα να είναι αναγκαία η σύνδεσή τους, που μπορεί να γίνει διαμέσου της Κενάν Μεσαρέ.Στην συνέχεια η Δημοτική αρχή, σε επανειλημμένες συναντήσεις με την Διαχειριστική αρχή, συζήτησε την δυνατότητα κατασκευής ποδηλατοδρόμου και κυκλικών κόμβων, λαμβάνοντας την απάντηση, από την Διαχειριστική αρχή, ότι δεν θεωρεί τις προτάσεις μας προσθήκη για την βελτίωση του έργου, αλλά ουσιαστική τροποποίηση του συμβατικού του αντικειμένου. Επίσης μας κατέστησε σαφές ότι όχι μόνο δεν θα χρηματοδοτήσει τις προτάσεις μας, αλλά αν αποφασίσουμε να χρηματοδοτήσουμε μόνοι μας τις επεμβάσεις αυτές, θα πρέπει να επιστρέψουμε, τουλάχιστον τα χρήματα που πήραμε για την κατασκευή του τμήματος του έργου που επεμβαίνουμε, χωρίς να εξαλείφετε σε πιθανό έλεγχο από την Ευρωπαϊκή Ένωση η ολοκληρωτική απένταξη του έργου.Για να γίνει σαφές στους συμπολίτες μας για τι ποσά μιλάμε, το κόστος των έργων που πρέπει να επιστρέψουμε είναι της τάξης εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ για τους κόμβους και της τάξης εκατομμυρίων για το σύνολο του έργου, χωρίς να υπολογίζουμε το κόστος κατασκευής των νέων κόμβων και του ποδηλατόδρομου. Και βέβαια, αν η Δημοτική αρχή είχε σήμερα χρήματα να διαθέσει για κατασκευή έργων, θα τα διέθετε, με απόλυτη προτεραιότητα, στις περιοχές που στερούνται τα στοιχειώδη έργα υποδομής, που πλημμυρίζουν με την πρώτη βροχή, που δεν έχουν διανοιγμένους δρόμους, ασφαλτόστρωση, πεζοδρόμια και όχι στην Κενάν Μεσαρέ. Θα διέθετε τα κονδύλια αυτά για την κατασκευή της οδού Κυβέλης στον λασπότοπο, της Λ. Δημοκρατίας, Βεργίνας, Αγαμέμνονα στη Νέα Ζωή, της Γλάρου, Αριστοτέλους, Ρόζας Ιμβριώτη στην Βρυσούλα, της οδού Τσεριτσάνων στα Σεισμόπληκτα, της Ευριπίδη, Δελμούζου στη Κιάφα, της Φιλικής Εταιρείας, Πολυτεχνείου, Αριστάρχου στα Καρδαμίτσια, που ενδεικτικά αναφέρονται εδώ επειδή ο συνολικός κατάλογος των άμεσων αναγκών θα ήθελε πολλές σελίδες, και όχι στην Κενάν Μεσαρέ, για να αυξήσουν και άλλο, κάποιοι, τις αξίες των οικοπέδων τους.Η δημοτική αρχή, παρόλα αυτά που αναφέρθηκαν παραπάνω, δεν εγκαταλείπει την προσπάθεια. Σε πρώτη φάση, ψηφιοποιεί τα υπόβαθρα των υπαρχόντων μελετών για να είναι δυνατή η σωστή εκπόνηση και παρουσίαση των μελετών, έχει ήδη ξεκινήσει την μελέτη του ποδηλατόδρομου, και σε επόμενη φάση θα μελετήσει και τους κυκλικούς κόμβους. Όταν οι μελέτες αυτές ολοκληρωθούν θα τις υποβάλει για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ, και θα περιμένει την απάντηση της Διαχειριστικής αρχής.Τελειώνοντας θα ήθελα να αναφερθώ στην απάντηση της Διαχειριστικής Αρχής προς τους πολίτες και τον ισχυρισμό ορισμένων ότι η Διαχειριστική αρχή εγκρίνει και ότι ο Δήμος δεν θέλει. Η παρατήρηση που θα κάνω είναι ότι ορισμένοι δεν γνωρίζουν μάλλον Ελληνικά. Αναφέρεται στην απάντηση ότι, για να γίνει αλλαγή φυσικού αντικειμένου πρέπει « να στοιχειοθετείται αναλυτικά η σκοπιμότητα της αλλαγής καθώς και οι λόγοι που δεν είχε συμπεριληφθεί στην αρχική μελέτη ». Οι λόγοι που θα επικαλεστούμε σαν Δήμος είναι ότι κάναμε λάθος, και η απάντηση της Διαχειριστικής Αρχής θα είναι, καλά να πάθετε. Και βέβαια στην συνέχεια αναφέρεται « Εφόσον οι λόγοι είναι επαρκείς και προέκυψαν εκ των υστέρων, το αίτημα δύναται να γίνει δεκτό με την προϋπόθεση ότι ο τελικός δικαιούχος θα επιστρέψει ως αχρεωστήτως καταβληθείσες τις δαπάνες των εργασιών που αλλάζουν ». Τι λέει δηλαδή η Διαχειριστική Αρχή, αν οι λόγοι είναι επαρκείς, που δεν είναι, αν προέκυψαν εκ των υστέρων, που δεν προέκυψαν, ακόμη και αν μας εγκρίνει χρηματοδότηση, τα χρήματα που πήραμε, έτσι και αλλιώς θα τα επιστρέψουμε.Η δημοτική αρχή λοιπόν οποιαδήποτε πρόταση κάνει προς την Διαχειριστική αρχή της Περιφέρειας, θα είναι πρόταση βελτίωσης της λειτουργικότητας, προσθήκης φυσικού αντικειμένου με επαρκή αιτιολόγηση, και βέβαια εκεί θα χρειαστούμε και την συμπαράσταση των πολιτών, και την πίεσή τους προς την Περιφέρεια.


Σεισμός 4,6 Ρίχτερ στην Άρτα


Σεισμική δόνηση έντασης 4,6 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε στις 12.26’ σήμερα το μεσημέρι. Ο σεισμός είχε επίκεντρο 32χλμ. νοτιοανατολικά της Καρδίτσας και έγινε ιδιαίτερα αισθητός στην Άρτα, ενώ ήταν αρκετά μεγάλης διάρκειας.

Ο δρόμος Ελληνικό-Καλέντζι

Με ταχείς ρυθμούς συνεχίζονται τα έργα χάραξης, διάνοιξης και ασφαλτόστρωσης της 2ας Επαρχιακής Οδού Ιωαννίνων-Πραμάντων στο τμήμα από Ελληνικό μέχρι Καλέντζι.Αν οι ρυθμοί αυτοί συνεχιστούν το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί και παραδοθεί πριν από την προβλεπόμενη από τη σύμβαση ημερομηνία ( Ιούνιος 2013). Απαραίτητη προϋπόθεση, βεβαίως, η συνέχιση της χρηματοδότησης.Το έργο, σημαντικότατο για τους κατοίκους και διερχόμενους από τα δημοτικά διαμερίσματα που εξυπηρετεί, θα κάνει ασφαλή και συντομότερη τη διαδρομή. Θα είναι πλατύτερος, με νέα ασφαλτόστρωση, με λιγότερες και «ηπιότερες» στροφές, στηρίγματα στα πρανή εδάφη, βραχοπαγίδες, γεφυράκια απορροής όμβριων υδάτων, σημάνσεις και προειδοποιητικές πινακίδες.Κι ενώ στο παραπάνω τμήμα του δρόμου όλα βαίνουν καλώς, προς το παρόν, για τα υπόλοιπα τμήματα δεν υπάρχει καμία υπεύθυνη ενημέρωση. Μπορεί κάποιος αρμόδιος να μας πληροφορήσει για το τι μέλλει γενέσθαι;


Κ. Μπατσής

ΠΡΕΒΕΖΑ: Η Ανθούσα διεκδικεί επάξια τον τίτλο του «χωριού των εθελοντών αιμοδοτών»

Μετά την πολύ επιτυχημένη τελετή υποδοχής της Φλόγας της 9ης Λαμπαδηδρομίας Εθελοντών Αιμοδοτών που πραγματοποιήθηκε στην Ανθούσα –παρουσία του αντιπεριφερειάρχη Στράτου Ιωάννου, του Δημάρχου Πάργας Αθανάσιου Λιόλιου,του Διοικητή του ΟΑΕΔ Δημήτρη Κώτση, του Ξενοφώντα Καραβίδα και άλλων φορέων- ο Σύλλογος Εθελοντών Αιμοδοτών της Ανθούσας «Βασίλειος Χατζής» ξεκινά τις αιμοδοσίες.Η πρώτη έχει οριστεί για τις 23 Οκτωβρίου κι όπως υπογραμμίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Περικλής Λιάκρης υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από τους κατοίκους της περιοχής να συμμετάσχουν στο κάλεσμα αυτό.Η Ανθούσα διεκδικεί επάξια τον τίτλο του «χωριού των εθελοντών αιμοδοτών» αφού από τους περίπου 600 κατοίκους οι 200 δίνουν σε συστηματική βάση αίμα.Πέρσυ συγκεντρώθηκαν 100 φιάλες ενώ λόγω της μεγάλης προσέλευσης κόσμου χρειάστηκε να γίνουν περισσότερες από τρεις έκτακτες αιμοδοσίες.«Στόχος μας είναι φέτος να ξεπεράσουμε το ρεκόρ αυτό και να κινητοποιήσουμε τον κόσμο και στην δωρεά οργάνων» τονίζει ο κ.Λιάκρης δηλώνοντας υπερήφανος για τους συμπατριώτες του.

Περιοδεία Ηρούς Διώτη σε Άρτα και Πρέβεζα

Περιοδεία στην Άρτα στις 06/10 και στην Πρέβεζα στις 07/10 πραγματοποιεί η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ηρώ Διώτη, η οποία στην Άρτα θα συναντηθεί με τους φορείς του Πτηνοτροφικού Συνεταιρισμού και θα μιλήσει σε ανοιχτή συγκέντρωση στον Άγιο Σπυρίδωνα Άρτας στις 7.00μμ για τα αγροτικά θέματα και τις τελευταίες πολιτικές εξελίξεις.Στην Πρέβεζα θα συναντηθεί με εκπροσώπους των αγροτικών συνεταιρισμών Πρέβεζας

ΔΗΜΟΣ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ:Έκκληση για τα απορρίμματα

Έκκληση προς όλους τους κατοίκους απευθύνει ο Δήμος Ιωννιτών και η υπηρεσία καθαριότητας προκειμένου να μην βγάζουν σκουπίδια στους δρόμους για όσο διάστημα διαρκούν οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων.«Η συνεργασία όλων κρίνεται απαραίτητη ώστε να μην επιβαρυνθεί περισσότερο η εικόνα της πόλης», σημειώνει ο αντιδήμαρχος καθαριότητας Θωμάς Μπέγκας.Οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων θα συνεχιστούν και την Τετάρτη. Η αποκομιδή απορριμμάτων θα γίνει κανονικά από το πρωί της Πέμπτης.

Ρήγμα… στο δήμο Ζαγορίου!

Τα… πρωτοβρόχια και οι «αστραπές» στο δήμο Ζαγορίου εμφανίστηκαν και προκαλούν έντονο πονοκέφαλο στη δημοτική αρχή, καθώς δείχνει απροετοίμαστη να αντιμετωπίσεις τις εσωκομματικές τριβές.Η «ρευστή κατάσταση», με τις πολλές και διαφορετικές απόψεις από τη μια και την έλλειψη συντονισμού από την άλλη, σήμανε συναγερμό στην πλειοψηφούσα παράταξη. Αφορμή ήταν η παραίτηση του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου, Ευτύχη Μαλανδράκη, η οποία εξαιτίας της έλλειψης συντονισμού της δημοτικής ομάδας της πλειοψηφίας δεν αποφεύχθηκε. Ο παρατηθείς κατέστησε σαφή την πρόθεσή του να μην ανακαλέσει την παραίτηση από το αξίωμα του προέδρου, βάζοντας σε περιπέτειες τη δημοτική ομάδα του Γαβριήλ Παπαναστασίου που εμφανίζεται χωρίς συνοχή στις συνεδριάσεις.Όλα ξεκίνησαν όταν ήρθε προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο –της περασμένης Παρασκευής- το θέμα για την αποζημίωση του προέδρου και του διοικητικού συμβουλίου της Κοινωφελούς Επιχείρησης. Νωρίτερα, η Εκτελεστική Επιτροπή του δήμου είχε εγκρίνει τις αποζημιώσεις και τη σχετική εισήγηση έκανε η αντιδήμαρχος Αγγελική Αγγέλη. Ωστόσο, ο αντιδήμαρχος Σωτήρης Ζαμπακόλας κατέθεσε αντιπρόταση και αντί για τη μηνιαία αμοιβή των 750 ευρώ στον πρόεδρο και 30 ευρώ ανά συνεδρίαση για τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου, πρότεινε να μειωθεί στα 250 και 8 ευρώ αντίστοιχα. Οι δύο προτάσεις της δημοτικής αρχής, παρότι ήταν εκ διαμέτρου αντίθετες, τέθηκαν σε ψηφοφορία και πλειοψήφησε αυτή του κ. Ζαμπακόλα που χαρακτηρίζεται ως «αντάρτικη» και είχε και τη στήριξη της αντιπολίτευσης. Πέραν του κ. Ζαμπακόλα την πρότασή του υπερψήφισε και ο δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας Παντελής Παπιγκιώτης.

Δεν κάνει πίσω

Άμεση ήταν η αντίδραση του μέχρι πρότινος πρόεδρου, ο οποίος δήλωσε στο Σώμα ότι παραιτείται για λόγους «ηθικής τάξης». Δημοτική αρχή και στελέχη της αντιπολίτευσης επιχείρησαν να πείσουν τον κ. Μαλανδράκη να αποσύρει την αίτηση παραίτησης, αλλά ο ίδιος κατέστησε σαφές ότι η απόφασή του «είναι αμετάκλητη». Ο παραιτηθείς αρνήθηκε να κάνει οιοδήποτε σχόλιο, θεωρώντας ότι δεν υπάρχει τίποτε το καινούριο, πέραν των όσων συνέβησαν κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης. Την ίδια στιγμή, πάντως, δήλωσαν στο δημοτικό συμβούλιο ότι παραιτούνται και όλα τα παρόντα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Κοινωφελούς Επιχείρησης. Έτσι, το δημοτικό συμβούλιο θα πρέπει πλέον να εκλέξει το νέο πρόεδρο του οργάνου και παράλληλα να προχωρήσει στη συγκρότηση νέου διοικητικού συμβουλίου της δημοτικής επιχείρησης.Στελέχη της συμπολίτευσης παραδέχονται ότι «εξ αρχής υπάρχει έλλειψη συντονισμού» στη δημοτική ομάδα της πλειοψηφίας, αφήνοντας αιχμές για το ρόλο του δημάρχου. Ως μια αιτία των εσωπαραταξιακών αντιπαραθέσεων αναφέρεται «ο τοπικισμός που υπάρχει μεταξύ των εκλεγέντων στους πρώην δήμους».

ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ

Κλείνουν την Εθνική Οδό Πρέβεζας-Ιωαννίνων οι κάτοικοι του Λούρου!


Την Εθνική Οδό Πρέβεζας-Ιωαννίνων (στο ύψος της Γέφυρας του Λούρου) θα κλείσουν σήμερα στις 11 το πρωί οι κάτοικοι της περιοχής διαμαρτυρόμενοι για την αναστολή λειτουργίας του παραρτήματος της Αγροτικής Τράπεζας.Η συγκεκριμένη απόφαση της Τράπεζας αιφνιδίασε τους 7 χιλιάδες κατοίκους της περιοχής οι οποίοι στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι αγρότες και εξυπηρετούνται από το συγκεκριμένο υποκατάστημα.Όπως τονίζει ο αντιδήμαρχος Λούρου Λάζαρος Παπαχρήστος το κλείσιμο του παραρτήματος δημιουργεί μεγάλα προβλήματα κυρίως στους συνταξιούχους οι οποίοι θα πρέπει πλέον να κατεβαίνουν στην Πρέβεζα για να εξυπηρετούνται.«Η σημερινή κινητοποίηση έχει συμβολικό αλλά και ουσιαστικό χαρακτήρα» τονίζει ο κ.Παπαχρήστος ο οποίος προαναγγέλει και άλλες ενέργειες που στόχο έχουν να αναδείξουν το πρόβλημα που έχει προκύψει στην περιοχή.

7η ΕΝΩΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ - Υπέρ της αναβάθμισης, κατά της αναστολής

Την συνέχιση της λειτουργίας των τελωνείων Άρτας, Μέρτζιανης και Μαυροματίου, καθώς και την αναβάθμισή τους ζητά η 7η Ένωση Τελωνειακών Υπαλλήλων, αντιδρώντας στις πληροφορίες για αναστολή λειτουργίας τελωνείων της περιφέρειας, μεταξύ αυτών και των τριών προαναφερθέντων.Η διαρροή για την επικείμενη αναστολή λειτουργίας οκτώ τελωνείων της περιφέρειας βρίσκει αντίθετους τους τελωνειακούς, που υποστηρίζουν ότι τουλάχιστον τα τρία από αυτά όχι μόνο δε θα πρέπει να αναστείλουν τη λειτουργία τους, αλλά να ενισχυθούν και να αναβαθμιστούν.Σύμφωνα με τον πρόεδρο της 7ης Ένωσης Πέτρο Λυκίδη, κάποια τελωνεία όπως των Παξών ή του Νυδρίου, δεν υπάρχει αντίρρηση να κλείσουν, δε συμβαίνει όμως το ίδιο και για τα δύο συνοριακά τελωνεία και το τελωνείο της Άρτας.Ο κ. Λυκίδης τόνισε πως ειδικά το τελωνείο της Άρτας είναι το τρίτο της περιφέρειας σε έσοδα, εξυπηρετεί τις εξαγωγές του νομού, έχει φορολογικές αποθήκες οινοπνεύματος και εξυπηρετεί αποσταγματοποιούς για την έκδοση αδειών απόσταξης.«Εάν κλείσει το τελωνείο της Άρτας και οι αρμοδιότητες του μεταφερθούν στην Πρέβεζα, θα είναι ένα μεγάλο χτύπημα στην τοπική κοινωνία και στον εμπορικό κόσμο, με αύξηση του κόστους συναλλαγών, καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πολιτών και μείωση της εμπορικής και αναπτυξιακής δραστηριότητας», σημείωσε αρχικά.Αναφορικά με τα συνοριακά τελωνεία Μέρτζιανης και Μαυροματίου, ο κ. Λυκίδης τόνισε ότι δεν μπορούν να λειτουργήσουν σαν κλιμάκια των τελωνείων Ιωαννίνων και Ηγουμενίτσας, αφού το μόνο που θα επιτευχθεί με αυτό τον τρόπο είναι να καταργηθούν και τα εσωτερικά και τα συνοριακά τελωνεία.«Θεωρούμε αδιανόητο να πάνε χαμένα τόσα χρήματα που έχουν δαπανηθεί για την δημιουργία και λειτουργία αυτών των τελωνείων, αλλά και τα χρήματα που συνεχίζουν να δίνονται για την καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων. Ζητάμε να παραμείνουν ανεξάρτητες υπηρεσίες, να στελεχωθούν από προσωπικό για να μπορέσουν να λειτουργήσουν καλύτερα και να προσφέρουν τα μέγιστα στην εθνική οικονομία, στη διασφάλιση των συμφερόντων του δημοσίου και στην προστασία του κοινωνικού συνόλου».Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι ο κ. Λυκίδης παραδέχθηκε, ότι μέχρι σήμερα το τελωνείο της Μέρτζιανης δεν έχει επιτελέσει ουσιαστικά το ρόλο για τον οποίο δημιουργήθηκε.«Από τη μία η αλβανική πλευρά δεν χρησιμοποίησε τα ευρωπαϊκά χρήματα για την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων σύνδεσης του τελωνείου με το Τεπελένι, ενώ και η ελληνική πλευρά δε φρόντισε να αξιοποιήσει το υπάρχον οδικό δίκτυο, που αναβαθμίστηκε πρόσφατα, κυρίως όμως δεν φρόντισε να έχει τον απαιτούμενο αριθμό εργαζομένων στο τελωνείο», κατέληξε.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Πουλά η ΑΤΕ τις συμμετοχές της στη Δωδώνη


Την πρόσληψη Συμβούλων για την έναρξη της διαδικασίας πώλησης της συμμετοχής της τράπεζας στην ATEbank ROMANIA και στη Δωδώνη Α.Ε. αποφάσισε το Δ.Σ. της ΑΤΕbank.Η πρόσληψη συμβούλου, έρχεται λίγες ημέρες μετά την συνάντηση του Διοικητή της Αγροτικής Τράπεζας με τους εκπροσώπους των Ενώσεων Αγροτικών Συνεταιρισμών της Ηπείρου, κατά την οποία τους είχε ανακοινωθεί η οριστική απόφαση για πώληση της Δωδώνης.