Τρίτη, 6 Σεπτεμβρίου 2011

Συνεχίζονται η φωτιές σε Πάδες Κόνιτσας, Λαψίστα Ιωαννίνων και Σούλι Θεσπρωτίας


Συνεχίζει το καταστρεπτικό της έργο η φωτιά κοντά στο χωριό Πάδες Κόνιτσας στο βουνό Σμόλικας, καίγοντας πυκνή δασική έκταση από πεύκα.Η φωτιά βρίσκεται σε ιδιαίτερα δύσβατη περιοχή όπου η πρόσβαση πεζοπόρων τμημάτων πυρόσβεσης, είναι εξαιρετικά δύσκολη και μόνο από αέρος ένα ελικόπτερο προσπαθεί να την θέσει υπό έλεγχο. Επιπλέον στην περιοχή υπάρχουν εγκαταλελειμμένα πυρομαχικά από τον εμφύλιο και υπάρχει σοβαρός κίνδυνος εκρήξεων.
-Στο μεταξύ,το απόγευμα εκδηλώθηκε φωτιά στο Γαρδίκι Λαψίστας Ιωαννίνων και γρήγορα πήρε διαστάσεις, απειλώντας και πτηνοτροφεία που βρίσκονται στην περιοχή. Κι εκεί έχουν κινηθεί προς το παρόν πεζοπόρα τμήματα από την Πυροσβεστική.
-Σε εξέλιξη βρίσκεται και η φωτιά που εκδηλώθηκε το μεσημέρι σε δασική έκταση στο Σκάνδαλο του Δήμου Σουλίου Θεσπρωτίας. Για την κατάσβεσή της, εκτός από τα πεζοπόρα τμήματα επιχειρούσαν μέχρι αργά το απόγευμα και δύο αεροσκάφη.

Ο Καχριμάνης συνεχίζει να χάνει πολύτιμα Κοινοτικά προγράμματα

Η Ήπειρος, εκτός δικτύου υδροπλάνων χωρών της Αδριατικής

Τη στιγμή που οι Περιφερειάρχες των χωρών της Αδριατικής συμμετέχουν στο πρόγραμμα "ADRI-SEAPLANES" και συνεργάζονται για τη δημιουργία δικτύου υδροπλάνων στην περιοχή, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου συνεχίζει να... κοιμάται ή καλύτερα να ψάχνει μάταια στο Ιόνιο τον Εμίρη του Κατάρ!!! Χαμπάρι δεν πήρε το δίδυμο Καχριμάνη-Καλογιάννη το τι συμβαίνει γύρω του, με αποτέλεσμα ένα ακόμη ένα Κοινοτικό πρόγραμμα να πάει χαμένο. Κρίμα για τον πολύπαθο τουρισμό της Ηπείρου. Για την ιστορία τον ενημερώνουμε, πως την Πέμπτη 8 και την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2011 θα πραγματοποιηθεί στην πόλη Τζιουλιανόβα της Ιταλίας, η Εναρκτήρια Συνάντηση των Εταίρων του προγράμματος με τίτλο «Δημιουργία Δικτύου Υδροπλάνων στην Λεκάνη της Αδριατικής (ΑDRI-SEAPLANES)» στο οποίο εταίρος είναι η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων. Το πρόγραμμα, είναι διάρκειας 36 μηνών και συνολικού προϋπολογισμού ¤3.000.000 (¤ 282.500 για την Περιφέρεια Ιον.Νήσων) και αφορά στην ανάπτυξη ενός πιλοτικού δικτύου μεταφορών μέσω υδροπλάνων που θα συνδέει μεταξύ τους, τις χώρες της Αδριατικής.

Δυναμικό «παρών» στη ΔΕΘ από το Εργατικό Κέντρο Ιωαννίνων


Το Εργατικό Κέντρο Ιωαννίνων στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, θα συμμετέχει στο αγωνιστικό συλλαλητήριο που θα πραγματοποιηθεί από τη ΓΣΕΕ και το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, το Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2011 και ώρα 18:00 μ.μ. στο Άγαλμα του Βενιζέλου.Σήμερα ο πρόεδρος του Ε.Κ.Ι., Νίκος Φασούλης, κάλεσε όλους όσους ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο να δηλώσουν συμμετοχή στα γραφεία του Εργατικού Κέντρου μέχρι την Παρασκευή, προκειμένου να καθοριστεί ο αριθμός των λεωφορείων που θα μισθωθούν για να τους μεταφέρουν από τα Γιάννινα στη Θεσσαλονίκη και αντίστροφα.Αναλυτικά τα όσα είπε ο κ. Φασούλης έχουν ως εξής:«Οι εργαζόμενοι, οι νέοι , οι συνταξιούχοι, οι άνεργοι μαζί με όλα τα Συνδικάτα θα δώσουμε το παρόν, αντιδρώντας στα άδικα και σκληρά νεοφιλελεύθερα μέτρα, στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα στην Τρόϊκα και την Κυβέρνηση για αλλαγή πολιτικής.Η ανεργία, το κλείσιμο επιχειρήσεων, οι απολύσεις, οι μειώσεις μισθών, η μαύρη εργασία, οι ελαστικές μορφές εργασίας, η κατάργηση της λίστας των ΒΑΕ, η κατάργηση των συμβάσεων, η απλήρωτη εργασία, η διάλυση του ασφαλιστικού μας συστήματος, είναι προβλήματα που συνεχώς αυξάνονται λόγω αυτής της πολιτικής και οδηγούν το λαό στη φτώχεια και την εξαθλίωση.Για διευκόλυνση των εργαζομένων και τη μεγαλύτερη συμμετοχή, το Διοικητικό Συμβούλιο του Εργατικού Κέντρου Ιωαννίνων αποφάσισε ΑΠΕΡΓΙΑ για το Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2011.Όσοι επιθυμούν να συμμετέχουν να το δηλώσουν στο Εργατικό Κέντρο Ιωαννίνων έως την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2011 και ώρα 12:00 π.μ..Τα λεωφορεία θα ξεκινήσουν το Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2011 από την Περιφέρεια (παλιά Νομαρχία) και ώρα 11:00 π.μ. με επιστροφή την 23:00 μ.μ. την ίδια ημέρα.Επίσης δηλώνουμε τη στήριξη μας στο συλλαλητήριο της Πέμπτης 8 Σεπτεμβρίου 2011, που διοργανώνουν οι φορείς του Πανεπιστημίου, όπως επίσης και στην ΑΠΕΡΓΙΑ στις 13 και 14 Σεπτέμβρη που αποφάσισε η Ομοσπονδία Εργατοτεχνιτών και Υπαλλήλων Γάλακτος Τροφίμων και Ποτών».

ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

Πυρκαγιά στο Σκάνδαλο Θεσπρωτίας


Πυρκαγιά ξέσπασε πριν από λίγο σε δασική έκταση στο χωριό Σκάνδαλο, του Δήμου Σουλίου στην Θεσπρωτία.Στο σημείο επιχειρούν 4 πυροσβέστες με 2 οχήματα, 8 άτομα πεζοπόρο και 2 αεροσκάφη καναντέρ.

Σύσκεψη για την Αρχαία Νικόπολη


Σε συνάντηση εργασίας που έγινε στο Υπουργείο Πολιτισμού με αντικείμενο την ενοποίηση του Αρχαιολογικού χώρου της Νικόπολης παραβρέθηκε τη Δευτέρα ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης.Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, στην οποία συμμετείχαν αρχαιολόγοι του ΥΠ.ΠΟ. καθώς και εκπρόσωποι από την Εφορεία Κλασσικών Αρχαιοτήτων Άρτας – Πρέβεζας, έγινε συζήτηση επί της προμελέτης που έχει εκπονηθεί από την Περιφέρεια Ηπείρου και ειδικότερα για τις αλλαγές στο οδικό δίκτυο της περιοχής, ώστε να επιτευχθεί η ενοποίηση του Αρχαιολογικού χώρου. Στο πλαίσιο αυτό προτάθηκε όπως καταργηθεί το σημερινό τμήμα της Εθνικής Οδού Πρέβεζας – Φιλιππιάδας που διέρχεται από τον Αρχαιολογικό χώρο και το οποίο είναι πολύ επικίνδυνο για τους οδηγούς και η κίνηση των οχημάτων να διοχετευτεί μέσω της οδικής σύνδεσης με την παραλιακή οδό. Στο πλαίσιο αυτό προτείνεται η δημιουργία τριών νέων κόμβων. Ο ένας στη θέση «Ακρίβη», που βρίσκεται στη διασταύρωση της σημερινής εθνικής οδού με την επαρχιακή οδό που καταλήγει στην παραλιακή και οι άλλοι δύο στο Μονολίθι και στο Μύτικα αντίστοιχα.Κατ΄ αρχή υπήρξε θετική ανταπόκριση για τις προτεινόμενες αλλαγές από την προμελέτη κατά την συνάντηση εργασίας, την τελική όμως απόφαση θα κληθεί να πάρει το Κ.Α.Σ.. Από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, τόνισε την ανάγκη να επιταχυνθούν οι διαδικασίες προκειμένου να καταστεί δυνατή το έργο στο ΕΣΠΑ.

Εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί Όροι για την επέκταση του βιολογικού


Η έγκριση από το Υπουργείο Περιβάλλοντος των περιβαλλοντικών όρων για την επέκταση της μονάδας βιολογικού καθαρισμού, αποδεικνύει στην πράξη την συντονισμένη δουλειά που γίνεται από τις υπηρεσίες της ΔΕΥΑΙ αλλά και τους υψηλούς ρυθμούς ταχύτητας που ακολουθούνται για την υλοποίηση της μεγαλύτερης και σημαντικότερης πρότασης που κατέθεσε η επιχείρηση.Η Δημοτική Αρχή και η διοίκηση της ΔΕΥΑΙ, όπως είχαν δεσμευτεί, προχωρούν βήμα- βήμα, προκειμένου να λύσουν μείζονα προβλήματα στον τομέα των υποδομών, τόσο με την επέκταση του βιολογικού καθαρισμού όσο και με την ολοκλήρωση των αποχετευτικών δικτύων. Με την ολοκλήρωση των έργων αυτών άλλωστε επιτυγχάνεται στο μέγιστο βαθμό η προστασία του περιβάλλοντος και του οικοσυστήματος της λίμνης καθώς και της δημόσιας υγείας.Η επέκταση του εργοστασίου βιολογικού καθαρισμού ιεραρχήθηκε ως έργο προτεραιότητας και η ολοκλήρωσή του θα απαντήσει και στα προβλήματα της επόμενης δεκαετίας.Τα νέα έργα επέκτασης κατά 100.000 κυβικά μέτρα θα περιλαμβάνουν τις ακόλουθες νέες μονάδες – αναβαθμίσεις υφιστάμενων έργων:
• Φρεάτιο εισόδου (νέο έργο)
• Αντλιοστάσιο εισόδου (νέο έργο)
• Μονάδα προεπεξεργασίας αποτελούμενη από τρεις μηχανικά καθαριζόμενες εσχάρες και μία χειροκίνητη εσχάρα, καθώς και δίδυμο εξαμμωτή – απολιπαντή (νέα μονάδα)
• Δεξαμενές πρωτοβάθμιας καθίζησης (νέα μονάδα)
• Βιολογική βαθμίδα αποτελούμενη από δύο δεξαμενές βιομεμβρανών (νέα μονάδα)
• Μονάδα απολύμανσης (UV)
• Μονάδα μεταερισμού (νέα μονάδα)
• Κτίριο φυσητήρων (νέο κτίριο)
• Κτίριο χημικών (νέο κτίριο)
• Αντλιοστάσιο τροφοδοσίας μονάδας μηχανικής πάχυνσης (νέο έργο)
• Μονάδα μηχανικής πάχυνσης (εντός υφιστάμενου κτιρίου στέγασης ταινιοφιλτροπρεσσών)
• Μονάδα μηχανικής αφυδάτωσης (επέκταση υφιστάμενου κτιρίου αφυδάτωσης)
• Κτίριο εξυπηρέτησης μονάδας ξήρανσης (νέο κτίριο)
• Κτίριο ενέργειας (νέο κτίριο)
Προβλέπονται επίσης έργα διαμόρφωσης του χώρου επέκτασης (οδοποιία και φυτοκάλυψη), δίκτυο στραγγιδίων, δίκτυο ομβρίων στο οικόπεδο επέκτασης της εγκατάστασης, αυτοματισμός των έργων επέκτασης και άλλες παρεμβάσεις που είναι αναγκαίες για την εύρυθμη λειτουργία της εγκατάστασης. Επίσης προβλέπονται οι απαιτούμενες εργασίες αποξήλωσης του υφιστάμενου φρεατίου τηλεσκοπικών δικλείδων και του παχυντή βαρύτητας, της υφιστάμενης δεξαμενής ομογενοποίησης της πρωτοβάθμιας ιλύος καθώς και της υφιστάμενης ανενεργής μονάδας επίπλευσης (DAF).Πέρα από αυτά, προβλέπονται κρίσιμες επεμβάσεις κυρίως στο υφιστάμενο έργο που κατασκευάσθηκε κατά την Α΄ Φάση (1992) οι οποίες είναι απαραίτητες προκειμένου να εξασφαλισθεί η εύρυθμη και περιβαλλοντικά βέλτιστη λειτουργία του.«Η ΔΕΥΑΙ με την έγκριση μιας από τις μεγαλύτερες προτάσεις που έχουν κατατεθεί από ολόκληρη την χώρα αποδεικνύει τις δυνατότητες που έχει. Δείχνει ότι στο νέο, ανταγωνιστικό τοπίο που έχει διαμορφωθεί, μπορεί να πρωταγωνιστεί. Το σημαντικότερο όμως είναι πως μπορεί να πρωταγωνιστεί στην επίλυση των προβλημάτων που χρονίζουν για το λεκανοπέδιο Ιωαννίνων. Με την ίδια σοβαρότητα που καταρτίστηκε η πρόταση των 49 εκατομμυρίων, προχωρούμε στην υλοποίησή της. Φυσικά εξακολουθούμε να διεκδικούμε από κάθε πιθανή πηγή χρηματοδότησης και την δρομολόγηση άλλων έργων», υπογράμμισε σε δήλωσή του ο Δήμαρχος Ιωαννίνων και Πρόεδρος της ΔΕΥΑΙ Φίλιππας Φίλιος.

«Λίφτινγκ» θ’ αλλάξει ριζικά την όψη στην είσοδο των Ιωαννίνων


Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται το τελευταίο διάστημα οι εργασίες βελτίωσης της βασικής εισόδου των Ιωαννίνων και συγκεκριμένα του τμήματος της Εθνικής Οδού προς Αθήνα, από τον κόμβο της Ανατολής μέχρι τον κόμβο της Εγνατίας Οδού, στο ύψος της Πεδινής.Το συγκεκριμένο κομμάτι της Εθνικής δέχεται σήμερα την μεγαλύτερη κυκλοφοριακή επιβάρυνση απ’ όλες τις εισόδους – εξόδους της πόλης μας, καθώς, εκτός του ότι εξυπηρετεί τα οχήματα που κινούνται από και προς Αθήνα, Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα, συνδέει και την Περιφερειακή Ιωαννίνων με την Εγνατία Οδό. Έτσι, όταν ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις αναβάθμισης του δρόμου, είναι σαφές ότι θα δοθεί μία μεγάλη «ανάσα» στην κυκλοφορία κατά μήκος του, κάνοντας ευκολότερη την ζωή των οδηγών, ασφαλέστερη την διέλευση και πιο αποτελεσματικό το έργο της Τροχαίας. Παράλληλα θα μπει και μια τάξη στον χώρο που καταλαμβάνει καθεμία από τις δεκάδες εταιρείες οι οποίες λειτουργούν στις δύο πλευρές της Εθνικής.

ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ
Ένα μεγάλο εργοτάξιο έχει εγκατασταθεί εδώ και λίγες εβδομάδες στο τμήμα της Εθνικής από το Πανηπειρωτικό Στάδιο έως τον ανισόπεδο κόμβο της Εγνατίας Οδού, με συνολικό μήκος τριών περίπου χιλιομέτρων. Οι παρεμβάσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη αφορούν κατά βάση την διαπλάτυνση του στενού σήμερα αυτού δρόμου που καθόλου αντάξιος δεν είναι ούτε με την λειτουργία που επιτελεί, ούτε και τον αριθμό των οχημάτων που εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Ο προϋπολογισμός του έργου που έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, ανέρχεται σε 14,5 εκατ. Ευρώ και η μελέτη ανακατασκευής του συγκεκριμένου τμήματος την οποία έχουν καταρτίσει η Διεύθυνση Δημοσίων Έργων της πρώην Περιφέρειας Ηπείρου –νυν Αποκεντρωμένης Διοίκησης- μαζί με την «Εγνατία Οδό Α.Ε.», περιλαμβάνει, πλην της διαπλάτυνσης, την κατασκευή διαχωριστικής νησίδας, πεζοδρομίων, ποδηλατοδρόμου αλλά και ειδικής λωρίδας που θα εξασφαλίζει την ανετότερη πρόσβαση στις εμπορικές επιχειρήσεις ένθεν και ένθεν της Εθνικής Οδού, οι οποίες επίσης θα βγουν κερδισμένες απ’ αυτό.Κατά την ολοκλήρωση των εργασιών το συγκεκριμένο τμήμα, που σήμερα είναι ομολογουμένως πολύ στενό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κίνηση οχημάτων κατά μήκος του, θα έχει πλάτος 33 μέτρα και σε κάθε κατεύθυνση θα υπάρχουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας! Παράλληλα, η μελέτη προβλέπει και την κατασκευής ενός κόμβου ακόμη στο ύψος του παλιού Τελωνείου των Ιωαννίνων, ο οποίος θα προστεθεί σ’ αυτούς του Πανηπειρωτικού Σταδίου και της Μπάφρας – Πεδινής.

ΣΕ ΕΝΑΜΙΣΗ ΧΡΟΝΟ…

Περίπου ενάμιση με δύο χρόνια θα απαιτηθούν ώσπου να ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις κατά μήκος των τριών χιλιομέτρων από την Ανατολή ως τον κόμβο της Εγνατίας. Μέχρι τότε, οι οδηγοί που διέρχονται από το συγκεκριμένο αυτό τμήμα θα πρέπει να οπλιστούν με υπομονή, καθώς τα συνεργεία της εταιρείας «Κάστωρ» που ανέλαβε το έργο, έχουν περιορίσει την κυκλοφορία σε δύο στενές λωρίδες και για τις δύο κατευθύνσεις, τοποθετώντας φυσικά την κατάλληλη σήμανση.Όσον αφορά τον κόμβο της Εγνατίας, η παρούσα τουλάχιστον μελέτη δεν προβλέπει εργασίες ή αλλαγές σ’ αυτόν.

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ

Οι εκπρόσωποι του Δήμου Βορείων Τζουμέρκων στην ΠΕΔ


Ο Δήμος βορείων Τζουμέρκων εξέλεξε τους αντιπροσώπους που θα τον εκπροσωπήσουν στην ΠΕΔ.Η παράταξη του Γιάννη Σεντελέ εξέλεξε τον Άλκη Λάνταβο ο οποίος είναι έμπειρο στέλεχος έχοντας διατελέσει τρεις τετραετίες πρόεδρος Ματσουκίου, οκτώ χρόνια μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΤΕΔΚ και δύο τετραετίες αντιπρόσωπος της ΚΕΔΚΕ. Η παράταξη του Γιάννη Αργύρη εξέλεξε το Βασίλη Μασσαλά.Να σημειωθεί, ότι η Γενική Συνέλευση της ΠΕΔ θα πραγματοποιηθεί στις 19 Σεπτεμβρίου και η Γενική Συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος θα γίνει στις 30 Σεπτεμβρίου.Στην Γενική Συνέλευση της ΠΕΔ Ηπείρου μετέχουν 125 εκπρόσωποι. Το Διοικητικό της Συμβούλιο θα αποτελείται από 21 μέλη, εκ των οποίων οι 12 θα είναι δήμαρχοι και οι 9 Δημοτικοί Σύμβουλοι.

ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ:Για λόγους εντυπωσιασμού εν όψει της ΔΕΘ το Υπ. Υποδομών μειώνει τα διόδια μόνον στα Μάλγαρα!


Με αφορμή την μείωση των διοδίων στα Μάλγαρα κατά 15% που ανακοίνωσε το ΥΠΟΜΕΔΙ, ο Σταύρος Καλογιάννης κατέθεσε Ερώτηση (υπ’ αρ. 22250/1156/2011) στη Βουλή προς τον Υπουργό Υποδομών, την οποία συνυπογράφουν οι Βουλευτές κύριοι Δημήτρης Τσουμάνης (Ν. Πρέβεζας), αν. τομεάρχης Δημοσίων Έργων, Νίκος Λέγκας (Ν. Τρικάλων), αν. τομεάρχης Ανάπτυξης και Κώστας Παπασιώζος (Ν. Άρτας). Στην Ερώτηση αναφέρεται:Πριν από 20 μήνες, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ είχε ανακοινώσει ότι σκόπευε να αναθεωρήσει τις συμβάσεις παραχώρησης όλων των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας και να μειώσει τα διόδια κατά 50% στο εθνικό οδικό δίκτυο.Έκτοτε οι ίδιες εξαγγελίες επανελήφθησαν δεκάδες φορές, χωρίς κανένα απολύτως αντίκρισμα μέχρι σήμερα. Τον περασμένο Ιούνιο, ο Υπουργός Υποδομών έσπευσε να ανακοινώσει τη θετική κατάληξη του διαλόγου που είχε με τους παραχωρησιούχους για ένα ενδιάμεσο «σύμφωνο συναντίληψης». Όμως το εν λόγω σύμφωνο, με τις υπογραφές μόνο του Υπουργείου Υποδομών και των παραχωρησιούχων και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των Τραπεζών που χρηματοδοτούν τα έργα, είναι άνευ σημασίας. Γι’ αυτό και μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμία εξέλιξη επί του θέματος.Υπενθυμίζεται επίσης ότι, προ εξαμήνου, είχε ανακοινωθεί από το ΥΠΟΜΕΔΙ πως το Δημόσιο θα δημιουργούσε ειδικό λογαριασμό, ύψους 500 εκατ. ευρώ, που θα λειτουργούσε ως εγγύηση, προκειμένου να «ξεπαγώσουν» τα δάνεια των Τραπεζών προς τους παραχωρησιούχους. Παράλληλα θα δημιουργείτο Ανώνυμη Εταιρεία ειδικού σκοπού, για την τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων από τα διόδια.Παρότι τίποτα από όλα αυτά δεν έγινε μέχρι σήμερα, με ορατό τον κίνδυνο πλέον να διαλυθούν οι συμβάσεις παραχώρησης, το Υπουργείο ανακοίνωσε τη μείωση κατά μόλις 15% των διοδίων στα Μάλγαρα (!), προφανώς εν όψει των εγκαινίων της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης τις επόμενες ημέρες. Μάλιστα στην ανακοίνωση του Υπουργείου αναφέρεται ότι: «Η απόφαση είναι στο πλαίσιο της σταθερής πολιτικής της Κυβέρνησης για μείωση του κόστους διελεύσεων από τους σταθμούς διοδίων του εθνικού δικτύου».Ο εμπαιγμός των πολιτών έχει τα όριά του! Ενώ όλα τα δημόσια έργα έχουν «παγώσει», ο τεχνικός κόσμος της χώρας βρίσκεται σε απελπιστική κατάσταση, τα έργα των συμβάσεων παραχώρησης έχουν σταματήσει από τις αρχές του 2011 και είναι άγνωστο πότε θα επανεκκινήσουν, το Υπουργείο επανέρχεται σε τακτικές της δεκαετίας του ‘80.Οι Βουλευτές ερωτούν τον αρμόδιο Υπουργό:
Εάν υπάρχει οριστικό χρονοδιάγραμμα για την «αναθεώρηση» των συμβάσεων παραχώρησης και τη μείωση των διοδίων σε ολόκληρο το εθνικό δίκτυο (όπως υπόσχεται η Κυβέρνηση επί 2 χρόνια);
Αφού, σύμφωνα με το Υπουργείο, «σταθερή πολιτική» της Κυβέρνησης είναι η μείωση των διοδίων του εθνικού δικτύου, γιατί δεν μειώθηκαν και τα διόδια Ακτίου που ανήκουν στο Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας όπως και τα Μάλγαρα;
Μέχρι πότε θα ισχύσουν οι νέες τιμές στα διόδια Μαλγάρων;

Λαμπρή υποδοχή των παγκόσμιων πρωταθλητών στα Γιάννενα


Υποδοχή αντάξια της μεγάλης επιτυχίας τους στο πρόσφατο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κωπηλασίας που διεξήχθη στην Σλοβενία επιφύλαξαν χθες το απόγευμα στο Αεροδρόμιο ο Ναυτικός Όμιλος Ιωαννίνων και εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Ηπείρου, στους Γιαννιώτες πρωταθλητές της Κωπηλασίας Γιώργο Τζιάλλα και Γιάννη Τσίλη, στην πρωταθλήτρια από την Θεσπρωτία Αλεξάνδρα Τσιάβου και στον Γιαννιώτη ομοσπονδιακό τεχνικό που τους συνόδευε κ. Τόλη Παλιοπάνο.Υπενθυμίζεται ότι οι τρεις Ηπειρώτες κωπηλάτες στέφθηκαν την περασμένη Κυριακή παγκόσμιοι πρωταθλητές, κατακτώντας για λογαριασμό της χώρας μας με τα πληρώματά τους στο πρόσφατο Παγκόσμιο ένα χρυσό κι ένα ασημένιο μετάλλιο. Παράλληλα, πήραν την πρόκριση και θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα το ερχόμενο καλοκαίρι στην κορυφαία αθλητική διοργάνωση του κόσμου, στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου.Τα τρία «χρυσά» παιδιά της Κωπηλασίας περίμενε χθες στο Αεροδρόμιο πλήθος κόσμου. Μέλη της διοίκησης του Ν.Ο.Ι., προπονητές, συγγενείς, φίλοι συναθλητές και εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ανάμεσά τους ο γενικός γραμματέας του Ν.Ο.Ι. κ. Θωμάς Βαρδάκας, ο έφορος Κωπηλασίας κ. Κώστας Νταλαμάγκας, ο ταμίας του Ομίλου κ. Κώστας Μπίλης και οι προπονητές Θύμιος Βλάχος, Ευγενια Μουτσίκα, Δημήτρης Δερέκας και Φώτης Λιόντος.Από πλευράς της Αυτοδιοίκησης παρευρέθηκαν ο γενικός διευθυντής Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Κεντρ. Μακεδονίας κ. Θανάσης Τζάρος, ο αντιπεριφερειάρχης αθλητισμού κ. Παντελής Κολόκας και ο δήμαρχος Ηγουμενίτσας κ. Γιώργος Κάτσινος.

ΤΙ ΕΙΠΑΝ ΟΙ ΑΘΛΗΤΕΣ
* «Μακάρι να μπορούσαμε να… παγώσουμε το χρόνο και να επαναλάβουμε την προχθεσινή κούρσα και στο Λονδίνο το επόμενο καλοκαίρι», δήλωσε η χρυσή πρωταθλήτρια από την Ηγουμενίτσα Αλεξάνδρα Τσιάβου.
*«Οι νίκες αυτές δεν ήρθαν εύκολα. Προηγήθηκε μία δουλειά και μία προσπάθεια τουλάχιστον 10 χρόνων και η πρόκριση στους Ολυμπιακούς είναι αποτέλεσμά της», ανέφερε ο Γιάννης Τσίλης.
*«Η πρόκριση στην Ολυμπιάδα του Λονδίνου ήταν ο στόχος μας εδώ και πολλά χρόνια και τώρα δικαιωθήκαμε. Επόμενος στόχος ένα χρυσό Ολυμπιακό μετάλλιο», τόνισε από την πλευρά του ο Γιώργος Τζιάλλας, ευχαριστώντας παράλληλα όλους όσοι στάθηκαν δίπλα τους όλα αυτά τα χρόνια της σκληρής προετοιμασίας.

ΜΕΓΑΛΗ ΤΙΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ
Μεγάλη τιμή για την Ηγουμενίτσα είναι το γεγονός ότι κατάγεται απ’ αυτήν η Αλεξάνδρα Τσιάβου, μια αθλήτρια με ήθος πάνω απ’ όλα, όπως σημείωσε ο δήμαρχος της Θεσπρωτικής πρωτεύουσας κ. Γιώργος Κάτσινος, που επίσης παραβρέθηκε στην χθεσινή υποδοχή στο Αεροδρόμιο των Ιωαννίνων.

ΠΡΕΒΕΖΑ:Θα λειτουργήσει αίθουσα ΚΑΠΗ στον Ελαιώνα


Σημαντική βοήθεια στους ηλικιωμένους του Ελαιώνα και της ευρύτερης περιοχής θα προσφέρει η λειτουργία παραρτήματος του ΚΑΠΗ Πρέβεζας σε αίθουσα των Εργατικών Κατοικιών του ΚΕΓΕ.Οι ηλικιωμένοι θα μπορούν να προσέρχονται στον χώρο αυτό δύο φορές την εβδομάδα(Δευτέρα και Τετάρτη) και να συνταγογραφούν τα φάρμακά τους από τον γιατρό του ΚΑΠΗ.Όπως τονίζει ο Δήμαρχος Πρέβεζας Χρήστος Μπαϊλης με την πρωτοβουλία αυτή καλύπτεται ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων του Ελαιώνα οι οποίοι δεν είχαν την δυνατότητα να μετακινηθούν στο κεντρικό ΚΑΠΗ.«Εχουμε υποχρέωση να σταθούμε δίπλα στην ευπαθή ομάδα της τρίτης ηλικίας» επισημαίνει ο κ.Μπαίλης υπογραμμίζοντας ότι θα υπάρξουν κι άλλες ενέργειες οι οποίες θα στοχεύουν στην στήριξη των ανθρώπων αυτών.Οι εργασίες για την διαμόρφωση και τον εξοπλισμό της αίθουσας βρίσκονται στην τελική τους φάση ενώ εντός των επόμενων ημερών θα ξεκινήσει η λειτουργία της.Η μετακίνηση από και προς το ΚΑΠΗ αποτελούσε βασικό πρόβλημα το οποίο οι ηλικιωμένοι είχαν εκθέσει επανειλλημένα τόσο στην Δημοτική Αρχή όσο και στους ανθρώπους του Κέντρου.Τις επόμενες μέρες θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι για την λειτουργία του χώρου αυτού καθώς και το πρόγραμμα επισκέψεων του συμβεβλημένου με το ΚΑΠΗ γιατρού.

Προσκύνημα-εκδρομή στον τόπο οπού έζησε και ετάφη ο μεγάλος ευεργέτης της Ελλάδας και της Μολδαβίας Αναστάσιος Τσούφλης


Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Τσεπελόβου ο ‘’Τσούφλης’’ διοργάνωσε από τις 25 έως τις 31 Αυγούστου 2011, Προσκύνημα-εκδρομή στον τόπο οπού έζησε και ετάφη ο μεγάλος ευεργέτης της Ελλάδας και της Μολδαβίας Αναστάσιος Τσούφλης, καταγόμενος από το Τσεπέλοβο Ζαγορίου.Ο Αναστάσιος Τσούφλης γεννήθηκε στον τόπο που γεννηθήκαμε κι εμείς, το στολίδι του Ζαγοριού το Τσεπέλοβο. Περπάτησε στα σοκάκια που περπατήσαμε, είδε τον ήλιο ν’ ανατέλλει στον Κοζακό και να βασιλεύει πίσω απ’ την Τσουκαρνιάσα. Δεν τον χωρούσε όμως ο τόπος, ήταν η φτώχεια κι η άγονη γη που είχε να παλέψει και αμούστακο παιδί έφυγε για να καζαντίσει στην ξενιτιά. ‘’Ξενιτιά. Τι είναι ξενιτιά; Ξενιτιά είναι να ρημάζει ο τόπος. Να γκρεμιούνται τα σπίτια, να πνίγει η βλάστηση τα καρπικά. Ξενιτιά είναι να σβήνουν τα χωριά, να βασιλεύει η απουσία. Να μένουν χωρίς κεράκι τα πεθαμένα και ακόμα χειρότερα να σε χωματίζει ξένος τόπος. Ξενιτιά είναι να χάνεται η μνήμη και πώς να ζήσεις χωρίς μνήμη; Είναι ελπίδα κι η προσμονή. Ξενιτιά είναι η απαντοχή του νόστου.’’Μετά από περιπλάνηση μεγάλη και αφού πέρασε από πολλές δουλειές, κατέφυγε στο Κίσνοβο της Μολδαβίας (Βεσσαραβία), όπου δουλεύοντας σκληρά και τίμια πλούτισε και καζάντισε. Απόκτησε με σύνεση και πολλή δουλειά αυτός και ο αδερφός του, τεράστια περιουσία, η οποία αποτελούνταν από εκτάσεις που περιλάμβαναν ολάκερα χωριά με σιτοβολώνες, από πανδοχεία και χάνια μέχρι και το μεγαλύτερο ξενοδοχείο της τότε Βεσσαραβίας και καταστήματα.Αξιώθηκε να είναι Δημογέροντας και τιμήθηκε με το αξίωμα του ιππότη του Σταυρού. Το φιλανθρωπικό του έργο κατά τη διάρκεια της ζωής του ήταν αξιομνημόνευτο. Και όταν έφτασε στα στερνά του μοίρασε την περιουσία του δίκαια. Δεν αδίκησε κανέναν, ούτε τη νέα του πατρίδα, ούτε το Ελληνικό Έθνος, ούτε και το αγαπημένο του χωριό που φιλοξενούσε στα άγια χώματά του τους γονείς του.Έχτισε στο Κίσνοβο την εκκλησία Άγιος Θεόδωρος ο Τήρων εκπληρώνοντας ταυτόχρονα και την επιθυμία του αδερφού του.Στη διαθήκη του, που συντάχθηκε στις 17 Απριλίου του 1870, περιλαμβάνονται τα πάντα.Πρώτα - πρώτα σκέφτηκε το χωριό του. Εκκλησία - δημογεροντία, άποροι μαθητές - υποτροφίες, άπορες κορασίδες - προικοδότηση, πληρωμή δασκάλων και γιατρών, ενίσχυση των φτωχών, συγγενείς.Στον τόπο που έζησε φρόντισε για την ίδρυση και επέκταση σχολείων και νοσοκομείων καθώς και για υποτροφίες για τη συντήρηση των εκκλησιών.Ενδιαφερόταν για την τόνωση των γραμμάτων, για την ενίσχυση του ελληνικού στοιχείου και την ίδρυση σχολείων στην πολύπαθη Μακεδονία. Από την περιουσία του ιδρύθηκαν τα σχολεία που ονομάστηκαν Τσούφλεια εκπαιδευτήρια της Μακεδονίας σε Γευγελή, Στρωμνίτσα, Ασβεστοχώρι, Δοϊράνη, Πετρίστσι Καμενίκη και κάτω Τζουμαγιά. Ενίσχυσε το Πανεπιστήμιο Αθηνών και την Πολυτεχνική σχολή. Χρηματοδότησε την ίδρυση και συντήρηση του Πολεμικού Ναυτικού. Προέβλεψε ακόμα και το πώς θα διαχειριστεί η περιουσία του μετά το θάνατό του και συνέστησε επιτροπή διαχείρισης της περιουσίας του που ένα μεγάλο κομμάτι της άφησε στο Ελληνικό κράτος και τη μετέπειτα Ακαδημία Αθηνών, της οποίας ακόμη και σήμερα είναι ο πρώτος τη τάξη ευεργέτης.Έλαχε σε μας 24 Τσεπελοβίτες, το χρέος να προσκυνήσουμε στον τάφο του. Με λίγο χώμα απ’ την πατρώα γη του κι ένα λιθάρι, με μια φωτογραφία του χωριού να κοσμεί την μαρμάρινη προθήκη, μνημόσυνο αποδώσαμε στον ευεργέτη μας, ως ένδειξη ελάχιστης τιμής. Κι εκεί, ο Αρχιμανδρίτης και οι πέντε ιερείς της εκκλησίας που έχτισε προς τιμήν και με το όνομα του αδερφού του, βαθιά συγκινημένοι που για πρώτη φορά Έλληνες επισκέπτονται το Κίσνοβο και μάλιστα από το χωριό του μεγάλου ευεργέτη το Τσεπέλοβο. Με πραγματική συγκίνηση επιτελέσαμε το μνημόσυνο, σμίγοντας προσευχές και δεήσεις, στη Ρώσικη και την Ελληνική, κατά τα δικά τους πρεπούμενα. Κι ανταλλάξαμε δώρα κι υπόσχεση να κρατήσουμε επαφή. Και με τη σειρά τους μας έδωσαν κι εκείνοι λίγο χώμα από τον τάφο του, να το μεταφέρουμε στον τόπο του και να το τοποθετήσουμε κοντά στους προγόνους του.Η διαθήκη του Αν. Τσούφλη αρχίζει…‘’Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, ο υποφαινόμενος έντιμος κληρονομικός πολίτης και Ιππότης Αναστάσιος, υιός του Κων/νου Τσούφλη, το γένος Έλλην, εκ της κώμης Τσεπελόβου της Ηπείρου τη 14 Απριλίου του 1870… Και μεις προσκυνητές σύγχρονοι στο δρόμο που περπάτησες και την πόλη που έζησες. Τσεπελοβίτες, βαθιά υπόχρεοι για το μεγάλο έργο σου, ο Σύλλογος που σαν ελάχιστη ένδειξη ευγνωμοσύνης φέρει το όνομά σου, τη 29 Αυγούστου του σωτηρίου έτους 2011, 141 χρόνια μετά το θάνατό σου, αφήνουμε στον τάφο σου λίγο χώμα και ένα λιθάρι απ την πατρώα γη σου.‘’Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος προσευχόμαστε ο Θεός να αναπαύσει την ΨΥΧΗ ΣΟΥ.!!!

H Πανηπειρωτική διοργανώνει σειρά εκδηλώσεων στην Ήπειρο, τιμώντας την συμπλήρωση των 400 χρόνων από την Επανάσταση του Διονυσίου του Φιλοσόφου


Σε λίγες μέρες συμπληρώνονται 400 χρόνια από την επανάσταση του Διονυσίου του Φιλοσόφου. Ήταν 10 Σεπτεμβρίου του 1611 όταν χίλιοι, περίπου, εξεγερμένοι αγρότες και βοσκοί με επικεφαλής τον εμπνευσμένο ιεράρχη Διονύσιο τον αποκαλούμενο Φιλόσοφο, κυρίως από την περιοχή της Παραμυθιάς, οπλισμένοι με γεωργικά εργαλεία, κατέλαβαν για μια νύχτα τα Ιωάννινα, πυρπολώντας το διοικητήριο του Οσμάν Πασά στην Καλούτσανη, στην πρώτη εξέγερση τέτοιας έκτασης και έντασης στον ελλαδικό χώρο την εποχή της Τουρκοκρατίας.Το κίνημα της εξέγερσης είχε έντονα εθνικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά. Αφορμές του στάθηκαν οι νέοι, εξαντλητικοί φόροι που μόλις είχαν επιβληθεί. Αφετηρία του η περιοχή της Μονής του Αγίου Δημητρίου Διχουνίου – το ορμητήριο του Διονυσίου.Ο Διονύσιος, με καταγωγή από την Παραμυθιά, είχε μονάσει για πρώτη φορά σε αυτό το Μοναστήρι, κατόπιν σπούδασε φιλοσοφία στην Ιταλία, υπηρέτησε ως Μέγας Αρχιδιάκονος στο Πατριαρχείο, Πρωτοσύγγελος στο Γαλατά και Έξαρχος του Πατριάρχη στις εκκλησίες Θεσσαλίας, Ηπείρου και Πελοποννήσου. Το 1591 εκλέγεται Μητροπολίτης Λάρισας και λίγο αργότερα μεταφέρει την έδρα του στα Τρίκαλα όπου προετοιμάζει το επαναστατικό κίνημα. Το 1601 κηρύσσεται έκπτωτος από το Πατριαρχείο, μετά την αποτυχία του πρώτου κινήματος που επιχείρησε στην περιοχή της Θεσσαλίας, μαζί με τον θυσιασθέντα τότε και κατοπινά Νεομάρτυρα της Εκκλησίας μας Σεραφείμ.Πρώτοι σταθμοί της εξέγερσης του 1611 στάθηκαν οι επιθέσεις ενάντια στους Τούρκους στη Τουρκογρανίζη (Γρανίτσα) και τη Ζαραβούσα (Άγιος Νικόλαος). Στις 11 Σεπτεμβρίου 1611 η επανάσταση του Διονυσίου, προδομένη και από τους Προεστούς των Ιωαννίνων, καταπνίγεται στο αίμα, ο ίδιος συλλαμβάνεται με προδοσία και γδέρνεται ζωντανός σε σπηλιά του Κάστρου, δίπλα στις όχθες της Παμβώτιδας. Δύο μέρες μετά καίγονται ζωντανοί δύο άλλοι πρωτεργάτες του κινήματος, ο Ντελή Γιώργος και ο Λάμπρος και τα κεφάλια τους, μαζί με άλλα 83 κεφάλια επαναστατών και το δέρμα του Διονυσίου στέλνονται ως τρόπαια στην Κωνσταντινούπολη. Η κατάπνιξη του κινήματος επιφέρει μεγάλες και βίαιες αλλαγές στον ευρύτερο Ηπειρωτικό χώρο. Καταργούνται προνόμια που είχαν παραχωρηθεί από τα 1430 στους κατοίκους των Ιωαννίνων, εκδιώχνονται σε δύο φάσεις (1613, 1618) όλοι οι Χριστιανοί από το Κάστρο των Ιωαννίνων και, κυρίως, εξαπλώνεται η τρομοκρατία σε βάρος των Χριστιανών και ο μαζικός, βίαιος εξισλαμισμός των πληθυσμών της Ηπείρου. Ο Διονύσιος παραδίδεται από τους εχθρούς του στη χλεύη της Ιστορίας ως Σκυλόσοφος. Στο μεταξύ, όμως, ο σπόρος που πότισε με το ίδιο του το αίμα, δίπλα στο αίμα των εξεγερμένων χωρικών, ρίζωσε βαθιά στις καρδιές των υπόδουλων Ηπειρωτών για να καρπίσει αργότερα στην Ήπειρο αλλά και σε όλη την Ελλάδα.Η Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδος τιμά την επέτειο των 400 χρόνων από το επαναστατικό κίνημα του Διονυσίου του Φιλοσόφου, αντλώντας πολύτιμα διδάγματα και προβάλλοντας την ξεχωριστή αξία και την προσφορά της στην ιστορική διαδρομή του τόπου και του λαού μας. Η Π.Σ.Ε. ανέλαβε την πρωτοβουλία για τη διοργάνωση τριήμερου κύκλου εκδηλώσεων ακριβώς τις ημέρες που συμπληρώνονται 400 χρόνια, στους τόπους που περιγράφουν την ηρωική διαδρομή του επαναστατικού κινήματος του 1611.Έτσι προσκάλεσε σε συνδιοργάνωση, θέτοντας υπό την αιγίδα της τις εκδηλώσεις των φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Ιερά Μονή Διχουνίου και τη Θεσπρωτία ενώ διοργανώνει την καταληκτική και κορυφαία εκδήλωση του τριημέρου στα Γιάννενα.Η Π.Σ.Ε. διοργανώνει την κεντρική εκδήλωση για τα 400 χρόνια από το επαναστατικό κίνημα του Διονυσίου του Φιλοσόφου τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου και ώρα 8 μ.μ. στο Κάστρο Ιωαννίνων, στο Ιτς Καλέ. Η εκδήλωση μνήμης και πολιτισμού, αναδεικνύοντας τα επίκαιρα εθνικά και κοινωνικά μηνύματα της επετείου, έχει χαρακτήρα πολυθεάματος, συνταιριάζοντας ιστορικό και ποιητικό αναλόγιο με μουσική, χορό και προβολές οπτικοακουστικού υλικού.Το μουσικό πρόγραμμα είναι αφιερωμένο στα ηπειρώτικα τραγούδια της Ιστορίας με την κομπανία του πρωτομάστορα της παράδοσής μας Γρηγόρη Καψάλη και τον Γιάννη Παπακώστα στο τραγούδι. Στην εκδήλωση συμμετέχουν, επίσης, οι κυράδες της Άνω Δερόπολης και τα πολυφωνικά σύνολα “Ήνορο” και “Χαονία». Η εκδήλωση παρουσιάζεται από διακεκριμένους Ηπειρώτες ηθοποιούς σε σενάριο και σκηνοθεσία του Εφόρου Πολιτισμού της Π.Σ.Ε Αλέξανδρου Λαμπρίδη.Η εκδήλωση διοργανώνεται από την Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδος με τη στήριξη και τη συνεργασία της Περιφέρειας Ηπείρου, των Δήμου Ιωαννίνων, Ζίτσας και Σουλίου, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Ιωαννιτών. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί με την ευγενική χορηγία του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου και των Κρατικών Λαχείων, τους οποίους και ευχαριστούμε δημόσια, που με τη στήριξή τους αναδεικνύεται ένα κορυφαίο γεγονός της ιστορίας μας και το επίκαιρο και πολύτιμο αξιακά περιεχόμενο της επετείου του.

Ξενοδοχεία-εξπρές δίπλα στη λίμνη!

ΕΓΚΡΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΡΕΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΣΕ ΠΑΡΑΛΙΜΝΙΑ ΖΩΝΗ ΠΟΥ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΗ

Με ταχύτητες διαδικασίες, οι αρμόδιες υπηρεσίες «πέρασαν» τους περιβαλλοντικούς όρους για την ανέγερση τριών ξενοδοχείων στην παραλίμνια ζώνη του Βοτανικού. Η συγκεκριμένη περιοχή χαρακτηρίζεται από το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος για τη Λίμνη, το οποίο, αν και έχει ολοκληρωθεί, δεν προχωρά η θεσμοθέτησή του, ως προστατευόμενη και ως εκ τούτου δεν θα επιτρέπει καμία κατασκευαστική παρέμβαση.Μέσα σε δυόμιση μήνες, από τέλη Μαΐου έως αρχές Αυγούστου, οι αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Ηπείρου και του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΠΕΚΑ) έδωσαν το πρώτο πράσινο φως για την ανέγερση τριών ξενοδοχείων στην παραλίμνια περιοχή, εκτός σχεδίου πόλης, στον Βοτανικό. Η επιχειρηματική αυτή κινητοποίηση δεν είναι τυχαία. Οι επιχειρηματίες τρέχουν να προλάβουν την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος για τη Λίμνη, το οποίο θα απαγορεύει μεταξύ άλλων ξενοδοχειακές μονάδες σε μια ζώνη πλάτους 300 μ. από την όχθη. Και οι υπηρεσίες, από την πλευρά τους, επικαλούμενες ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο που να απαγορεύει τέτοιου είδους δραστηριότητες, εμφανίζονται συνεπείς, ταχύτατες και αποτελεσματικές. Τη μεγαλύτερη μονάδα θέλει να κατασκευάσει ο όμιλος του γνωστού ξενοδόχου Κώστα Μήτση. Η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για ένα ξενοδοχείο 5*, δυναμικότητας 142 κλινών, σε οικόπεδο 21 στρεμμάτων, έγινε στις 2 Αυγούστου από τον γενικό διευθυντή περιβάλλοντος του υπουργείου ΠΕΚΑ Ελεήμονα Τηλιγάδα, παρά τις ενστάσεις όχι μόνο του Φορέα Διαχείρισης της Λίμνης Παμβώτιδας αλλά και του Τμήματος Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος του υπουργείου. Ο κ. Τηλιγάδας, αν και αναγνωρίζει ότι βάσει του υπό έκδοση Π.Δ. για τη λίμνη δεν επιτρέπονται τουριστικές χρήσεις, βάζει τελικά την υπογραφή του επικαλούμενος το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο όντως επιτρέπει τέτοιου είδους δραστηριότητες. Υπογραμμίζει δε ότι «η παρούσα θετική γνωμοδότηση ισχύει με την προϋπόθεση ότι κατά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων που θα υποβληθεί για το εξεταζόμενο έργο, δεν θα έχουν προκύψει απαγορευτικές δεσμεύσεις για την ανέγερση της εν θέματι τουριστικής εγκατάστασης στην εξεταζόμενη περιοχή από το υπό θεσμοθέτηση σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τον καθορισμό ζωνών προστασίας της περιοχής». Η περιβαλλοντική αδειοδότηση έχει δύο βήματα: την προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Η πρώτη λοιπόν εγκρίθηκε. Η δεύτερη πρέπει να κατατεθεί εντός τριών χρόνων από την έγκριση της πρώτης και ισχύει για πέντε χρόνια. Συνήθως, η μελέτη κατατίθεται μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, ακόμα και μέσα σε λίγους μήνες. Δεν αποκλείεται δηλαδή όντως το Προεδρικό Διάταγμα, όπως καθυστερεί, να έρθει εκ των υστέρων. Εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους έχουν και τα άλλα δύο ξενοδοχεία, τα οποία τα διαχειρίστηκαν οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Ηπείρου καθώς έχουν δυναμικότητα κάτω από 100 κλίνες (πάνω από 100 κλίνες, οι μονάδες υποχρεωτικά πηγαίνουν στο υπουργείο).
Το δεύτερο μεγαλύτερο ξενοδοχείο, γειτονικό του οικοπέδου του κ. Μήτση, είναι των μηχανικών Χριστίνας και Ειρήνης Νικολάτου, με δυναμικότητα 98 κλινών, -η αίτηση στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού κατατέθηκε στις 5 Μαΐου και εγκρίθηκε 20 μέρες μετά- και το τρίτο του γνωστού επιχειρηματία της πόλης και δημοτικού συμβούλου Βασίλη Χήτου, με δυναμικότητα 85 κλινών –η αίτησή του κατατέθηκε στις 25 Μαΐου και εγκρίθηκε στις 3 Ιουνίου, μόλις εννιά μέρες μετά. Οι αποφάσεις για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων οι οποίες υπογράφονται από τον περιφερειάρχη Αλέκο Καχριμάνη, έχουν ενδιαφέρον αφού επικρατεί μια επιλεκτικότητα. Σε αυτές δεν γίνεται καμιά αναφορά στο υπό θεσμοθέτηση Προεδρικό Διάταγμα για τη λίμνη. Αντιθέτως, μεταξύ άλλων, γίνεται επίκληση στη μελέτη του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του πρώην δήμου Ιωαννιτών, στην οποία επιτρέπονται δραστηριότητες αναψυχής και τουρισμού. Η μελέτη αυτή έχει μπει στον πάγο εδώ και χρόνια. Δεν πρόκειται δε να εγκριθεί ως έχει, αν πρώτα δεν κλείσουν οι εκκρεμότητες με το Ρυθμιστικό Σχέδιο και το Προεδρικό Διάταγμα της λίμνης, που αλλάζουν άρδην τα πράγματα. Μέχρι να κλείσουν αυτές οι εκκρεμότητες όμως, η πολιτεία θα πρέπει να προχωρήσει –θα έπρεπε να το έχει κάνει ήδη- σε αναστολή οποιωνδήποτε επενδύσεων έρχονται σε αντίθεση με τους χωροταξικούς σχεδιασμούς της. Αυτή είναι που θα διασφαλίσει ότι θα υπάρξει προστατευόμενη περιοχή να προστατεύσει, και όχι οι επιχειρηματίες.

Οι ενστάσεις

Όσο τυχαία δεν είναι η επιχειρηματική κινητικότητα στην παραλίμνια περιοχή, τόσο τυχαίο δεν είναι που στο σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος προτείνεται η προστασία της συγκεκριμένης περιοχής, και γενικότερα της παραλίμνιας ζώνης πλάτους 300 μ. Ο βασικός λόγος είναι η ύπαρξη υγρολιβαδικών εκτάσεων. Η ανέγερση οικοδομικών κατασκευών εκτιμάται ότι θα προκαλέσει αλλαγή στα επιφανειακά ύδατα και θα μεταβάλει την πορεία ροής των νερών από πλημμύρες –ένα φαινόμενο που ιδίως τα Γιάννενα δεν πρέπει να ξεχνούν, καθώς έζησαν έντονα τις συνέπειές του πριν από λίγους μήνες. Επιπλέον, σύμφωνα με τον φορέα διαχείρισης της λίμνης, «οι εν λόγω εκτάσεις αποτελούν ανέκαθεν υγρολιβαδικές εκτάσεις, περιοδικά κατακλυζόμενες, απαραίτητες για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας και την προστασία την ενδιαιτημάτων».Πέραν αυτών των επισημάνσεων, η συγκεκριμένη επενδυτική δραστηριότητα, αν υλοποιηθεί τελικά στη συγκεκριμένη περιοχή, θα γίνει με πολύ διαφορετικούς όρους από ό,τι θα ισχύουν σύντομα, θέτοντας ζήτημα υγιούς ανταγωνισμού για άλλους επιχειρηματίες.Αναμφίβολα, η επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας είναι αναγκαία και οι επενδύσεις σαν τις παραπάνω, για τις οποίες παρεμπιπτόντως δεν υπάρχει άμεσο χρονοδιάγραμμα κατασκευής λόγω της οικονομικής κρίσης, απαραίτητες. Εδώ και χρόνια όμως η χωρίς όρια και χωρίς σχεδιασμό οικονομική ανάπτυξη έχει αποτύχει. Τη θέση της έχει πάρει η πράσινη ανάπτυξη, που σε θεωρητικό τουλάχιστον επίπεδο αντιμετωπίζει το περιβάλλον και την ποιότητά του σαν πυλώνα της οικονομικής δραστηριότητας αλλά και της βιωσιμότητα της κοινωνίας. Όταν τα όρια του φυσικού κόσμου, δεν γίνονται αποδεκτά, τότε επέρχεται η περιβαλλοντική υποβάθμιση και μαζί με αυτήν και η κοινωνική και η οικονομική κρίση.

ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ

Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για τα οδικά έργα


Οι υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ προχώρησαν στην αδειοδότηση σε μια σειρά από έργα στους τομείς των υποδομών,των ΑΠΕ, του ορυκτού πλούτου και του τουρισμού.Μεταξύ άλλων, έχουν υπογραφεί αποφάσεις έγκρισης περιβαλλοντικών όρων που αφορούν στα - Οδικά έργα: σύνδεση Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα, σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τον Αστακό, σήραγγες Ανθοχωρίου και Μετσόβου, τμήματα εθνικών οδών Ακτίου-Πρέβεζας, Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας, και Αγρινίου-Καρπενησίου.

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ:16.000 ευρώ για τρία πλαστά διαβατήρια!


Ένας ακόμη Ιρακινός διακινητής λαθρομεταναστών, 38 χρόνων συνελήφθη στην Ηγουμενίτσα, μεταφέροντας με το αυτοκίνητό του 3 Αφγανούς και ένα ανήλικο παιδί.Κατά τον αστυνομικό έλεγχο ο 38χρονος επέδειξε πλαστή άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου ενώ βρέθηκαν πέντε ακτοπλοϊκά εισιτήρια καθώς και τρία πλαστά διαβατήρια Βουλγαρίας στα οποία ήταν επικολλημένες οι φωτογραφίες των διακινούμενων, με σκοπό να μεταβούν στην Ιταλία.Όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα το αυτοκίνητο, που οδηγούσε ο 38χρονος διακινητής, έφερε πινακίδες κυκλοφορίας, για τις οποίες είχε δηλωθεί απώλεια στις 26 Αυγούστου στο Τμήμα Ασφάλειας Αγίου Παντελεήμονα Αττικής.Επιπρόσθετα αναζητούνται δύο ακόμη άτομα, ένας Ιρακινός και ένας Αφγανός, οι οποίοι προμήθευσαν τους παράνομους μετανάστες με τα πλαστά διαβατήρια έναντι του ποσού των 16,000 ευρώ, καθώς και ένας ακόμα αλλοδαπός, ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο, τα πλαστά ταξιδιωτικά έγγραφα καθώς και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια κατασχέθηκαν από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Ηγουμενίτσας που διενεργεί την προανάκριση. Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον εισαγγελέα Θεσπρωτίας. Στο μεταξύ, ένας ακόμη Αφγανός συνελήφθη στην Ηγουμενίτσα, γιατί με πλαστά ταξιδιωτικά έγγραφα, προσπάθησε να επιβιβαστεί σε πλοίο με προορισμό την Ιταλία. Κι αυτός θα οδηγηθεί στον εισαγγελέα.

Οι παιδικοί σταθμοί της Άρτας στο ΕΣΠΑ


Τη δυνατότητα της δωρεάν φιλοξενίας 180 παιδιών στους δημοτικούς παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς του διευρυμένου Δήμου Αρταίων, δίνει η ένταξη του Δήμου στο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ που αφορά την «Εναρμόνιση της οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής». Συγκεκριμένα για το 2011 – 2012 εκατόν ογδόντα γονείς δεν θα πληρώσουν καθόλου τροφεία, διότι θα επιχορηγηθούν από το ΕΣΠΑ ενώ με την επιχορήγηση θα καλυφθεί και ένα μέρος του πραγματικού κόστους φοίτησης κάθε παιδιού. Στόχος όλων των προσπαθειών είναι να καλυφθεί το σύνολο των αιτημάτων και να μην μείνει κανένα παιδί εκτός των παιδικών σταθμών δήλωσε η Αντιδήμαρχος Αρταίων κυρία Βίκυ Βασιλάκη – Μητρογεώργου.

Από τα μεγάλα του ΕΠΠΕΡΑΑ το πακέτο έργων της ΔΕΥΑΙ


Το μεγάλο πακέτο έργων της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Ιωαννίνων είναι ανάμεσα στα 33 έργα που εντάχθηκαν από το ΥΠΕΚΑ στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη».Ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων που εντάχθηκαν είναι 269 εκ. ευρώ και η πρόταση της ΔΕΥΑΙ με τίτλο «Ολοκληρωμένη Διαχείριση Λυμάτων Δήμου Ιωαννιτών για την προστασία της λίμνης Παμβώτιδας» έχει προϋπολογισμό 38.797.770 ευρώ.Πιθανότατα πρόκειται για «λάθος» του υπουργείου αφού από τις 4 Αυγούστου είχε γίνει ένταξη με προϋπολογισμό 48,7 εκ.ευρώ, όπως είχε ανακοινωθεί από τη ΔΕΥΑΙ και τη δημοτική αρχή και έκτοτε δεν υπήρξε κάποια αλλαγή.Πάντως είναι από τα μεγαλύτερα πακέτα έργων σε προϋπολογισμό από τα 33 που εντάχθηκαν και η υλοποίηση του αποτελεί μεγάλο «στοίχημα» για τη ΔΕΥΑΙ η οποία πρέπει να βρει την ιδία συμμετοχή και να ρυθμίσει τα δάνεια της.Από το ΥΠΕΚΑ ανακοινώθηκε χθες ότι εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για την επέκταση (έργο του συνολικού πακέτου) της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (βιολογικός) Ιωαννίνων με αύξηση του ισοδύναμου πληθυσμού κατά 100.000 (διπλασιασμός της υφιστάμενης δυναμικότητας), αλλά και της η ΕΕΛ Μετσόβου με 8.000 ισοδύναμο πληθυσμό.Το ΕΠΠΕΡΑΑ, όπως ανακοινώθηκε από το αρμόδιο υπουργείο, είναι ένα από τα μεγαλύτερα σε προϋπολογισμό Τομεακά Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ και στόχος είναι η υπερκάλυψη του προϋπολογισμού του σε εντάξεις ώριμων περιβαλλοντικών έργων εντός του 2011 και η έγκαιρη υλοποίησή τους μέσα στην προγραμματική περίοδο 2007-2013, έτσι ώστε με τη λήξη εφαρμογής του Προγράμματος να έχουν αντιμετωπισθεί αποτελεσματικά τα περιβαλλοντικά ζητήματα της χώρας.

Τι αφορά η πρόταση της ΔΕΥΑΙ
Στην πρόταση της ΔΕΥΑΙ, αφού έγιναν οι απαραίτητες συνεννοήσεις με το ΥΠΕΚΑ, για να ενταχθεί, περιλαμβάνονται τα ακόλουθα:
-Μελέτη για την αποχέτευση των οικισμών περιμετρικά της λίμνης.
-Κατασκευή έργων αποχέτευσης ακαθάρτων στους παραλίμνιους οικισμούς.
-Επέκταση και εκσυγχρονισμός της μονάδας βιολογικού καθαρισμού και επεξεργασία της λυματολάσπης, ώστε να εναποτίθεται σε ΧΥΤΑ.
-Κατασκευή νέου, κεντρικού, αγωγού αποχέτευσης από το Πανεπιστήμιο, προς το Νεοχωρόπουλο και το Σταυράκι.
-Και τα έργα αποχέτευσης στα Καρδαμίτσια.

ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ