Κυριακή, 24 Οκτωβρίου 2010

Πέρασε και από τη Βέροια ο ΠΑΣ


Ασταμάτητος ο ΠΑΣ Γιάννινα πέρασε νικηφόρα (1-0) και από την Βέροια και ξέφυγε έτσι 3 βαθμούς στην κορυφή της Β' Εθνικής από τον ΟΦΗ και τον Παναιτωλικό που έκανε “γκέλα” στην έδρα του.Το χρυσό τέρμα για το συγκρότημα της Ηπείρου, πέτυχε ο Τζάνης, με κεφαλιά, στο 37’.
Οι συνθέσεις:
Βέροια (Απόστολος Χαραλαμπίδης): Καντιμοίρης, Καλί, Τριάντος, Καππίας, Μπάρμπας, Τσιάτσιος, Γεωργιάδης (62' Διαμαντόπουλος), Μπαρκάν (70' Μιχαλόπουλος), Σάντσεζ (46' Μπλαζέφσκι), Σαϊτιώτης, Αουρέλιο.
ΠΑΣ Γιάννινα (Στεφάν Ντεμόλ): Κηπουρός, Ντάσιος, Κώτσιος, Πάντος, Βέντερσον, Κεϊτά, Ανδράλας, Ντε Βινσέντι (63' Τζημόπουλος), Μπακαγιόκο, Σιαλμάς, Τζάνης.

ΑΡΤΑ:Επισκέψεις του Χρήστου Παπάζογλου στα χωριά Κορφοβούνι, Σκούπα, Δαφνωτή και Ροδαυγή


Σε συνέχεια των περιοδειών του, ο Χρήστος Παπάζογλου μαζί με υποψήφιους Δημοτικούς και Τοπικούς Συμβούλους, επισκέφθηκε τα χωριά Κορφοβούνι, Σκούπα, Δαφνωτή και Ροδαυγή.Το πρωί παραβρέθηκε στη Θεία Λειτουργία στον Ι.Ν. Αγ. Γεωργίου στο Κορφοβούνι.Έπειτα πέρασε από τα καφενεία της περιοχής και συνομίλησε με κατοίκους.Οι επόμενοι σταθμοί της επίσκεψής του ήταν η Σκούπα και η Δαφνωτή όπου εκεί χαιρετήθηκε και γνωρίστηκε με τους ντόπιους.Τελικός προορισμός η Ροδαυγή που εκτός από τους κατοίκους , παρευρίσκονταν στα διάφορα καφενεία και αρκετοί Αρτινοί οι οποίοι με πολύ θέρμη εύχονταν στον Χρήστο Παπάζογλου καλή επιτυχία.

Ομόλογα: Μια από τα ίδια

thumb

Στον αδιέξοδο δρόμο που ακολούθησαν οι εξεταστικές επιτροπές της Siemens και του Βατοπεδίου φαίνεται ότι βαδίζει και η τρίτη εξεταστική επιτροπή, αυτή που ασχολείται με το σκάνδαλο των ομολόγων. Τις επόμενες ημέρες πρόκειται να κληθούν για να καταθέσουν ο τέως πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής και οι πρώην υπουργοί Βαγγέλης Μεϊμαράκης και Γιώργος Βουλγαράκης.Οι πληροφορίες λένε ότι ο Κ. Καραμανλής δεν πρόκειται να παραστεί ούτε σε αυτήν την επιτροπή και η τακτική που θα ακολουθήσει είναι αυτή του υπομνήματος. Άλλωστε ο τέως πρωθυπουργός, μετά την εξέλιξη που είχε η υπόθεση Βατοπεδίου με την παραπομπή των πέντε πρώην υπουργών των κυβερνήσεών του, αισθάνεται δικαιωμένος για τη στάση που έχει κρατήσει μέχρι τώρα.«Η άποψη του Κ. Καραμανλή ήταν ότι στις εξεταστικές επιτροπές οι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος δεν αναζητούν την αλήθεια απλώς… δίνουν αίμα στον λαό, που αυτήν τη στιγμή αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα εξ αιτίας των μέτρων που πήρε η κυβέρνηση Παπανδρέου» έλεγαν οι στενοί συνεργάτες του τέως πρωθυπουργού. Κανείς τους δεν θέλει να ακούσει την αλήθεια, κανείς τους δεν θέλει να τη βρει. Όλα όσα έγιναν στην προανακριτική επιτροπή του Βατοπεδίου ήταν προαποφασισμένα, το ίδιο λοιπόν θα γίνει και στην επιτροπή που ασχολείται με τα ομόλογα».«Όλα αυτά είναι αθλιότητες, πρόκειται για πολιτική δίωξη» φέρεται να είπε το βράδυ της περασμένης Δευτέρας ο τέως πρωθυπουργός όταν άκουσε την απόφαση των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ που μετέχουν στην προανακριτική επιτροπή.Και μ’ αυτήν την άποψη φαίνεται να συμφωνεί, ύστερα από πολύ καιρό, και ο νυν πρόεδρος της Ν.Δ. Αντώνης Σαμαράς, ο οποίος έχει αποφασίσει να βοηθήσει πολιτικά τους πρώην υπουργούς του κόμματός του που παραπέμφθηκαν. Πώς θα γίνει αυτό, αναρωτιούνται αρκετοί, αφού μόνος του πριν από λίγο καιρό έριξε στην πυρά τον Θ. Ρουσόπουλο και τον Γ. Βουλγαράκη.«Η αλήθεια είναι ότι η τότε δήλωση του προέδρου ήταν μάλλον ατυχής και σήμερα περιπλέκει τα πράγματα» λένε στελέχη της Ν.Δ. «Τώρα ο πρόεδρος θα πρέπει να βρει μια πειστική επιχειρηματολογία για να ανασκευάσει τα όσα είχε πει, δεδομένου ότι είναι καθαρό ότι πρόκειται για πολιτική δίωξη».Οι ίδιοι άνθρωποι μάλιστα αναφέρονται και στη σύσκεψη που έγινε στα γραφεία του ΠΑΣΟΚ στη Βουλή λίγο πριν δοθεί στη δημοσιότητα το πόρισμα των βουλευτών του κυβερνώντος κόμματος.

Βρόμικο χρήμα

Σύμφωνα με πληροφορίες, εκεί η στενή συνεργάτιδα του Γιώργου Παπανδρέου Ρεγγίνα Βάρτζελη αλλά και ο σύμβουλός του σε θέματα Τύπου Νίκος Αθανασάκης επέμειναν ότι θα έπρεπε να παραπεμφθούν και οι πέντε υπουργοί, βάζοντας μάλιστα μέσα την κατηγορία για ξέπλυμα βρόμικου χρήματος. Την άποψη αυτήν είχε υποστηρίξει και ο υπουργός Επικρατείας Γιάννης Ραγκούσης σε άλλη σύσκεψη και μάλιστα είχε καταφέρει να πείσει τους συναδέλφους του, αφού αρκετοί από αυτούς είχαν νομικές ενστάσεις.Μάλιστα στελέχη της Ν.Δ. υποστηρίζουν ότι πίσω από αυτήν την κατηγορία «περί βρόμικου χρήματος» κρύβεται ο πρόεδρος της αρμόδιας επιτροπής Γιώργος Ζορμπάς, ο οποίος αναζητώντας ρόλο εισηγήθηκε σε κυβερνητικά στελέχη αυτήν την άποψη, η οποία και τελικά υιοθετήθηκε.Η κατηγορία αυτή πάντως, σύμφωνα με τα στελέχη της Ν.Δ., δεν ευσταθεί και γι’ αυτό μάλιστα επικαλούνται και σχετικές δηλώσεις βουλευτών του ΠΑΣΟΚ που μετέχουν στην επιτροπή και οι οποίοι είχαν πει ότι δεν προκύπτει θέμα ξεπλύματος βρόμικου χρήματος, αλλά ζημίας του Δημοσίου από τις ενέργειες των υπουργών της Ν.Δ.Γι’ αυτόν τον λόγο άλλωστε τρεις από τους πέντε πρώην υπουργούς της Ν.Δ. έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν νομικά κάνοντας αγωγές για «δόλια έκθεση αθώου σε ποινική δίωξη» εναντίον των βουλευτών που τους παρέπεμψαν, εάν και εφόσον το Δικαστικό Συμβούλιο αποφανθεί ότι για τα αδικήματα τα οποία κατηγορούνται έχει επέλθει παραγραφή. «Θέλουμε η υπόθεση να πάει στη Δικαιοσύνη γιατί πιστεύουμε ότι μόνο τότε θα βρεθεί η αλήθεια» ανέφεραν στις επιστολές τους οι παραπεφθέντες υπουργοί.Η αρχική σκέψη των πρώην υπουργών της Ν.Δ. ήταν να κάνουν χρήση του άρθρου 86 παράγραφος 5 του Συντάγματος που αναφέρεται στη δίωξη υπουργών υποστηρίζοντας ότι υπάρχει κακοδικία και να ζητήσουν να συσταθεί μια νέα επιτροπή που θα εξετάσει την υπόθεση. Στην περίπτωση όμως αυτήν ο πρόεδρος της Βουλής θα μπορούσε να συστήσει μια άλλη επιτροπή με πολιτικά πρόσωπα – το κυβερνών κόμμα θα είχε την πλειοψηφία – και το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο.«Στο ΠΑΣΟΚ από την πρώτη στιγμή γνωρίζουν ότι τα αδικήματα έχουν παραγραφεί» έλεγαν στελέχη της Ν.Δ. «Όλη η υπόθεση έχει ψηφοθηρικό χαρακτήρα».



topontiki

Καχριμάνης στο «Αντών Πότσι»: Πήγε για μαλλί και βγήκε κουρεμένος


Αναγνώστης μας γράφει:
Μια παροιμία που, ιδιαίτερα για τους Βλάχους που είναι και κτηνοτρόφοι καλοί, ταιριάζει γάντι για την πρόσφατη «ποιμενική επίσκεψη» στη Βόρεια Ήπειρο του απερχόμενου Νομάρχη Ιωαννίνων, Αλέξανδρου Καχριμάνη.Συνοδευόμενος απ’ τον κουμπάρο, υπουργό του συνασπισμού Δημοκρατικού Κόμματος και Τσάμηδων, πήγε και στο χωριό Αντών Πότσι, κεφαλοχώρι της εδώ Βλαχικής κοινότητας. Πριν καλά – καλά φτάσει του έδωσαν τα παπούτσια στο χέρι, αναφέρουν αυτόπτες μάρτυρες απ’ το καφενείο στο κέντρο του χωριού.«Που πας μ’ αυτόν τον άνθρωπο που επανειλημμένως μας εξαπατά;», – του είπαν οι κάτοικοι του χωριού. Πρέπει να έχουν πολλά μαζεμένα για τον Υπουργό για να ξεσπάσουν μ’ αυτό τον τρόπο οι κατά τ’ άλλα ιδιαίτερα φιλόξενοι και πολλαπλώς ευεργετημένοι Ελληνόβλαχοι κάτοικοι της περιοχής. Διότι η κουβέντα είχε συνέχεια ότι «…αγαπητέ Αλέξανδρε, ήρθες για λόγου σου ή για να μας προβάλεις αυτόν που έχεις δίπλα». Ούτε το όνομα δεν του ανέφεραν…Και για να στρώσει λίγο ο καφές του είπαν με τρόπο ρητό εάν θέλεις μόνος σου να έρχεσαι αλλά μ’ αυτόν ποτέ πάλι.Τον έδιωξαν κυριολεκτικά απ’ τη Βόρεια Ήπειρο. Το να τον διώξουν και απ’ τη νομαρχιακή καρέκλα είναι πλέον θέμα ημερών.Και για να κλείσομε με παροιμία πάλι: «Όταν ανακατεύεσαι με τα πίτουρα σε τρώνε οι κότες» – λένε στο χωριό μου.Και τα πίτουρα είναι πολλά: ας ψαχτεί ο Καχριμάνης για την ποιότητα ενός Επάρχου, Βλάχου επίσης, στην Πρεμετή, με τον οποίο ο πατριδοκάπηλος υποψήφιος έκοβε βόλτες στην Πρεμετή. Εάν το ερευνήσει και λίγο το πράγμα θα δει πόσο βαθιά έχει πέσει στις σχέσεις του με ανθρώπους κυριολεκτικά παραδομένους στην πλέον ανθελληνική πλεκτάνη του Αλβανικού κράτους και παρακράτους.Εάν δεν κάνει εκείνος την έρευνα αυτή, θα αποκαλυφθούν εν καιρώ ότι η πολιτική προσωπικών συμφερόντων δεν πρέπει να αντιβαίνει του εθνικού συμφέροντος.Και προφανώς οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζουμε πολύ καλύτερα τα πράγματα.Κρίμα πάντως διότι με τις βόλτες του αυτές υπό τη συνοδεία της Αλβανικής αστυνομίας και εντός υπουργικής άμαξας αποδεικνύεται επίσης πόσο μακράν της οργανωμένης πολιτείας είναι η Ελλάδα. Φαίνεται ότι το Υπουργείο των Εξωτερικών ούτε ένα μάθημα δεν έχει εξάγει απ’ τις περυσινές εμπειρίες των εκλογών. Δεν είναι δυνατό ένας τυχοδιώκτης, άλλο τόσο απερχόμενος Νομάρχης και με τη βούληση του Ηπειρωτικού λαού μια κακιά εμπειρία μετά από λίγες εβδομάδες, να εμπλέκεται και σε ζητήματα εξωτερικής πολιτικής σε περιοχές ευαίσθητες όπως αυτή της Β. Ηπείρου και επίσης σε θέματα όπως των βλαχόφωνων πλυθησμών…

deropoli

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ:"Κομβικό σημείο οι εκλογές"


Τη βαρύτητα της ψήφου στις εκλογές της 7ης Νοεμβρίου για τις αυτοδιοικητικές εκλογές αναλύει ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, σε συνδυασμό με την πορεία της χώρας και της οικονομίας, σε άρθρο του στο «Βήμα της Κυριακής».«Η βαρύτητα της ψήφου στις 7 Νοεμβρίου αποκτά πλέον και βαθύτερο πολιτικό περιεχόμενο: οι πολίτες θα δώσουν ξεκάθαρο στίγμα για το πού θέλουν να πάει η χώρα. Μπορεί να έχουμε διανύσει ήδη μεγάλη απόσταση από το χείλος του γκρεμού στο οποίο είχαμε βρεθεί, αλλά η προσπάθεια δεν έχει τελειώσει. Ο συναγερμός δεν έχει λήξει», τονίζει.Ο κ. Παπανδρέου σημειώνει πως βρισκόμαστε «στο κομβικό σημείο όπου αποφασίζουμε είτε ότι συνεχίζουμε μπροστά, όχι μόνο για τη σωτηρία αλλά και για την αναμόρφωση της χώρας μας, για να χτυπήσουμε δηλαδή τα αίτια της κρίσης, είτε ότι πάμε πάλι πίσω, στη χρεοκοπία».Όπως χαρακτηριστικά τονίζει, «η ώρα των πολιτών δεν ανάγεται χρονικά μόνο στις επόμενες εθνικές εκλογές του 2013», ενώ υπογραμμίζει ότι στις εκλογές συγκρούονται τελείως διαφορετικές πολιτικές αντιλήψεις.Επικρίνοντας την αξιωματική αντιπολίτευση, ο πρωθυπουργός μιλά για «εκείνους που φυγομάχησαν με εμάς που δώσαμε τη μάχη και την κερδίζουμε», για «αυτούς που υπέταξαν το πατριωτικό καθήκον στις μικροκομματικές επιδιώξεις με εμάς που δεν φοβηθήκαμε το πολιτικό κόστος», για «αυτούς που ανακαλύπτουν μαγικές φόρμουλες εξαπάτησης των πολιτών, που ταυτίστηκαν με κατεστημένα συμφέροντα, τον παρασιτισμό και την πελατειακή λογική» και αυτούς «που θέλουν να μας γυρίσουν στο καταστροφικό παρελθόν, που παραλίγο να χρεοκοπήσουν την Ελλάδα, με εμάς που δεν θέλουμε να δούμε να πάνε οι θυσίες μας χαμένες».Οι πολίτες, τονίζει ο πρωθυπουργός, «καλούνται να επιβεβαιώσουν την αποφασιστικότητά τους για αλλαγές. Τη βούλησή τους να στηρίξουν και να συμμετάσχουν σε αυτές. Μπορούμε να στείλουμε μαζί ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς τα μέσα και προς τα έξω ότι συνεχίζουμε την πορεία μπροστά. Όλοι οι Έλληνες συναισθάνονται τη βαρύτητα της ψήφου στις 7 Νοεμβρίου. Είναι ένα αποφασιστικό βήμα στην πορεία μας για την οριστική έξοδο της χώρας από την κρίση, την παρακμή και την υπανάπτυξη. Και δεν θα επιτρέψουν σε κανέναν να την ανακόψει».Ο πρωθυπουργός σημειώνει ότι χάρη στην αποφασιστικότητα των πολιτών έγιναν οι αλλαγές και τα επιτεύγματα στην οικονομία, «την ώρα που πολλοί είχαν βιαστεί αν μας ξεγράψουν» και προσθέτει:«Η χρονική στιγμή της διενέργειας των περιφερειακών εκλογών και η ευθεία αμφισβήτηση από την αξιωματική αντιπολίτευση της πορείας του Έθνους και του λαού για τη σωτηρία και την αναμόρφωση της χώρας προσδίδουν εκ των πραγμάτων στις επικείμενες εκλογές χαρακτήρα αναμέτρησης με πολύ μεγάλη σημασία».Τονίζει ότι το 2011 είναι το δεύτερο κρίσιμο ημίχρονο και η τελευταία χρονιά της ύφεσης , διαβεβαιώνει ότι το Μνημόνιο θα τηρηθεί, αλλά υπογραμμίζει ότι δεν θα υπάρξει καμία περαιτέρω επιβάρυνση μισθωτών και συνταξιούχων και καμία αύξηση φορολογικών συντελεστών, πέραν των όσων προβλέπονται. Το 2012 σημειώνει ο κ. Παπανδρέου στόχος είναι να «αποκτήσουμε θετικούς ρυθμούς υγιούς ανάπτυξης» και το 2013 «θα είναι η τελευταία χρονιά εφαρμογής του Μνημονίου».Αναφερόμενος στα μέτρα στήριξης των ανέργων και των χαμηλοσυνταξιούχων που ανακοινώθηκαν, τονίζει: «Αυτό που μπορούμε να κάνουμε για τους ασθενέστερους συμπολίτες μας, αυτό που αντέχουμε οικονομικά, θα το κάνουμε. Και όσο η ελληνική οικονομία πατάει πιο γερά στα πόδια της τόσο το κοινωνικό μέρισμα θα διευρύνεται».Ο κ. Παπανδρέου λέει ότι η κατάσταση στην οποία παρέλαβε τη χώρα προκάλεσε σε όλους «σοκ και δέος», συμπληρώνοντας ότι το δυσθεώρητο ύψος του ελλείμματος και του χρέους ήταν τελικά το λιγότερο αφού «το χειρότερο ήταν η θανάσιμα υπονομευμένη αξιοπιστία της χώρας».Η τελευταία σταγόνα, πρόσθεσε, ήταν τα ψευδή στοιχεία που επισήμως έστειλε η προηγούμενη κυβέρνηση για να συγκαλύψει το πραγματικό έλλειμμα.Ο πρωθυπουργός τονίζει πως καμία θυσία δεν θα πιάσει τόπο και κανένα θετικό αποτέλεσμα δεν θα έχει μόνιμο χαρακτήρα χωρίς τολμηρές, διαρθρωτικές και θεσμικές αλλαγές στη λειτουργία του κράτους.«Κάναμε σε ένα χρόνο όσα έγιναν χρόνια ολόκληρα. Η επανάσταση του αυτονόητου έχει ήδη ξεκινήσει και έτσι θα συνεχίσουμε» αναφέρει χαρακτηριστικά.

ΠΡΕΒΕΖΑ:Δήλωση Γιάννη Παπαδόπουλου


Αγαπητοί συμπολίτες και συμπολίτισσες,
Mε περίσκεψη και αίσθηση ευθύνης είμαι στη διάθεση των Ηπειρωτών και συγκεκριμένα όλων των Πρεβεζάνων, να υπηρετήσω τον τόπο μου, αλλά και συνολικά την Περιφέρειά μας. Με τη στράτευσή μου αυτή, επιθυμώ να συμβάλλω στην επίπονη προσπάθεια ανάπτυξης και ανάδειξης της πατρίδας μας, με στόχο τη συνοχή και την ευημερία της τοπικής και περιφερειακής κοινωνίας του ηπειρώτικου χώρου. Με πνεύμα ομόνοιας και αλληλεγγύης, θα προσπαθήσω να προωθήσω και τώρα, στους σημερινούς χαλεπούς και απαιτητικούς καιρούς το συμφέρον της Ηπείρου.Ας κοιτάξουμε κατάματα την πολύπλοκη πραγματικότητα του σύγχρονου κόσμου. Με οδηγό τους προβολείς του παρελθόντος, αλλά τις προκλήσεις του παρόντος και του μέλλοντος να χαράσσουν την στρατηγική μου, έχω τη διάθεση να υπηρετήσω τον τόπο μου από το μετερίζι του περιφερειακού συμβούλου. Για να κατακτήσουμε όμως ένα καλύτερο μέλλον, πρέπει πρωτίστως να στηριχτούμε στις δικές μας δυνάμεις και όχι να περιμένουμε κάθε φορά τον «από μηχανής θεό», χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει παραίτηση από τις δίκαιες διεκδικήσεις μας. Χρειάζεται, επιτέλους, να υπερβούμε τις αγκυλώσεις που ακυρώνουν τη δημιουργική δράση της κοινωνίας μας.Εύχομαι η προεκλογική περίοδος να διεξαχθεί με πολιτισμένο τρόπο, χωρίς περιττές και ανώφελες αντεγκλήσεις, αλλά με γόνιμες αντιπαραθέσεις πάνω στα οράματα, τις ιδέες, τις προτάσεις, τα προγράμματα και τα σχέδια για τον τόπο μας. Έτσι κι αλλιώς, οι περισσότεροι θα βρεθούμε ξανά για να συνεργαστούμε, συνεχίζοντας το διάλογο με τις όποιες συμφωνίες αλλά και δημιουργικές διαφωνίες μας, γύρω από το μέλλον της Ηπείρου.Απευθύνομαι σε όλους τους συμπολίτες μου και ζητώ τη στήριξη, τη συμπαράσταση και την εμπιστοσύνη τους, στο δύσκολο έργο της ανασυγκρότησης του τόπου μας, με την ευκαιρία του νέου θεσμού της αιρετής περιφέρειας.


Γιάννης Παπαδόπουλος-Υποψήφιος Περιφεριακός Σύμβουλος

Σχέδιο ''Καλλικράτης''. Πόσο ''έτοιμοι'' είμαστε για το νέο ξεκίνημα;




Άρθρο του Οικονομολόγου Κώστα Κωνή.

Υποψήφιου Περιφερειακού Συμβούλου στον ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΤΟΜΕΑ της Περιφέρειας Αττικής με τον Συνδυασμό '' Αττική-ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΓΟΥΡΟΣ-μπροστά πάμε με έργα ''.



Το Πρόγραμμα Καλλικράτης και οι εκτεταμένες αλλαγές που θεσμοθετεί και εισάγει, επιχειρεί το συνολικό επανασχεδιασμό των επιπέδων διακυβέρνησης, στη βάση μιας Νέας Αρχιτεκτονικής της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Μια Νέα Αρχιτεκτονική, από 1 Ιανουαρίου 2011, η οποία:

  • κινείται εντός του πλαισίου που ορίζει το Σύνταγμα, ήτοι επιτελικό κράτος με αποκεντρωμένα όργανα εξοπλισμένα με αποφασιστικές αρμοδιότητες και δύο λειτουργικούς βαθμούς αυτοδιοίκησης, ικανούς να ανταποκριθούν στις ανάγκες σχεδιασμού και υλοποίησης της τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης, συνδυάζοντας τη δημοκρατική συμμετοχή με την αποτελεσματική διευθέτηση των τοπικών υποθέσεων και την εξυπηρέτηση του πολίτη,
  • αφήνει πίσω τον παραδοσιακό συγκεντρωτισμό, αποκεντρώνει τη διοίκηση και της προσδίδει χαρακτηριστικά όπως ευελιξία, αποτελεσματικότητα, αξιοποίηση τοπικών και περιφερειακών πλεονεκτημάτων που συναντώνται σε όλα τα προηγμένα κράτη. Εκτός από αναπτυξιακό εφαλτήριο, η Νέα Αρχιτεκτονική αναμένεται να επηρεάσει θετικά τα δημοσιονομικά μεγέθη, μέσω της αύξησης της αποτελεσματικότητας των ΟΤΑ και του κράτους γενικότερα, όπως επίσης να συμβάλλει θετικά στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και τον περιορισμό φαινόμενων αδιαφάνειας και αθέμιτου ανταγωνισμού.
  • οργανώνει την άσκηση της εξουσίας με όρους διεύρυνσης της συμμετοχής του πολίτη και εμβάθυνσης της δημοκρατίας, αλλά και ανάδειξης του ρόλου της κοινωνίας των πολιτών, των κοινωνικών οργανώσεων και του εθελοντισμού,
  • αξιοποιεί νέα εργαλεία και τις νέες μεθόδους της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και της αυτόματης εξυπηρέτησης, με διαδραστικές υπηρεσίες,
  • γίνεται το θεσμικό κλειδί για την αλλαγή του αναπτυξιακού μοντέλου της χώρας, προσανατολίζοντας τις κρατικές δομές και λειτουργίες στις ανάγκες της πράσινης ανάπτυξης
  • ενσωματώνει τις αρχές της διαφάνειας, της ανοιχτής διακυβέρνησης, της αξιολόγησης και της λογοδοσίας στη διοικητική λειτουργία αλλά και της αξιοκρατίας στην πρόσληψη του προσωπικού, που απαλλάσσει πλέον την τοπική αυτοδιοίκηση από μια διαρκή κριτική.

Το Πρόγραμμα Καλλικράτης, αναγνωρίζοντας τον κρίσιμο ρόλο των ΟΤΑ για την εδαφική στρατηγική ανάπτυξης και λαμβάνοντας υπόψη τους δύο πρωταρχικούς στόχους της πολυεπίπεδης διακυβέρνησης, δηλαδή την ενθάρρυνση της συμμετοχής στην ευρωπαϊκή διαδικασία και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της κοινοτικής δράσης, προχώρησε σε σημαντικές στρατηγικές επιλογές.

  • Βασικές αρχές του Προγράμματος Καλλικράτης είναι αφενός μεν ο δραστικός περιορισμός των διοικητικών δομών σε δύο πλέον μόνο βαθμούς αυτοδιοίκησης, τους Δήμους και τις Περιφέρειες, και μία Αποκεντρωμένη Διοίκηση, αφετέρου δε η οριοθέτηση των αρμοδιοτήτων των δύο βαθμών της αυτοδιοίκησης επί της αρχής της δοτής αρμοδιότητας, όπως αυτή σαφέστατα διαπνέει τη Συνθήκη για τη λειτουργία της ΕΕ. Έτσι, οι δύο βαθμοί λειτουργούν μόνο εντός των ορίων των αρμοδιοτήτων που τους απονέμονται και οι σχέσεις τους δεν είναι σχέσεις ιεραρχίας και ελέγχου αλλά σχέσεις συνεργασίας και συναλληλίας.

    ΣΚΕΨΕΙΣ και ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ των ΝΕΩΝ ΔΗΜΩΝ.
    Με βάση τις προβλέψεις του βασικού Νόμου 3852/7.6.2010 (ΦΕΚ 87 Α) προκύπτει η ανάγκη τεχνικής/μελετητικής προσέγγισης, τόσο των νέων συνενωμένων Δήμων όσο και των Δήμων που παραμένουν ως έχουν, σε μια σειρά από θεματικά πεδία τα οποία αποτελούν ταυτόχρονα υποχρέωση αλλά και πρόκληση για τις νέες Δημοτικές Αρχές. Η τεχνική/μελετητική αυτή υποστήριξη καθίσταται αναγκαία αφενός μεν διότι οι μεταβολές στον υφιστάμενο ρόλο των ΟΤΑ Α' Βαθμού είναι εκτεταμένες, αφετέρου δε διότι η φύση αυτών των μεταβολών είναι πολυδιάστατη και θίγει κάθε πτυχή λειτουργίας ενός Δήμου. Επιπλέον καθίσταται σαφές ότι από 1ης Ιανουαρίου 2011 οι νέες Δημοτικές Αρχές θα πρέπει να είναι σε θέση να λειτουργήσουν με επάρκεια και να εξυπηρετήσουν καθημερινά το πολίτη/δημότη, ενώ παράλληλα θα πρέπει να ανταποκριθούν σε μία σειρά υποχρεωτικών ενεργειών μέσα σε ένα αυστηρό και στενό χρονικό ορίζοντα. Δηλαδή έργο πρέπει να συνεχίζεται να παράγεται ενώ θα βρίσκεται σε εξέλιξη μια εκτεταμένη αλλαγή στη θεμελιώδη οργανωτική και λειτουργική δομή του Οργανισμού του Δήμου. Οι δεκάδες των ερμηνευτικών/ρυθμιστικών Υπουργικών Αποφάσεων, των Προεδρικών Διαταγμάτων και των Εγκυκλίων σε συνδυασμό με τις λοιπές ενέργειες (πχ εκπαίδευση/επιμόρφωση προσωπικού, έκδοση προτύπων κειμένων κλπ) που προβλέπονται και αναμένονται από τον Επιχειρησιακό Σχεδιασμό του ΥΠΕΣ για την υποστήριξη του Προγράμματος Καλλικράτης δεν αρκούν σαν μέτρα υποστήριξης από μόνα τους, προκειμένου να καταστεί ένας Δήμος πλήρως επιχειρησιακός, λειτουργικός και αποτελεσματικός σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Οι ακόλουθες προτάσεις τεχνικής υποστήριξης Δήμων στοχεύουν στην ουσιαστική επιτάχυνση των ενεργειών στις οποίες θα πρέπει να προβούν τα νέα Δημοτικά Συμβούλια που θα προκύψουν από τις επικείμενες εκλογικές διαδικασίες, προκειμένου να συμμορφωθούν ταχύτερα και να καταστούν λειτουργικοί εντός του απαιτούμενου χρονικού πλαισίου. Ενδεικτικά παρατίθενται τα δυνητικά θεματικά πεδία που χρήζουν άμεσης υποστήριξης για την επαρκέστερη αντιμετώπισή τους :
    1. Εκπόνηση Μελέτης Αναδιοργάνωσης Υπηρεσιών και Δομών που ενδεικτικά περιλαμβάνει :
  • Μελέτη υφιστάμενης κατάστασης του Δήμου, εντοπισμό αναγκών ανακατανομής υφιστάμενων ανθρώπινων πόρων και εντοπισμό ελλείψεων σε προσωπικό και ιδιαίτερα σε επιστημονικό δυναμικό, λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσθετες αρμοδιότητες που μεταφέρονται στο Δήμο και τα αποτελέσματα από τις μετατάξεις που τυχόν έχουν δρομολογηθεί ή ολοκληρωθεί.
  • Σύνταξη πλήρους Σχεδίου νέου ΟΕΥ Δήμου με παράθεση αρμοδιοτήτων, καθηκόντων και καθορισμό οργανικών θέσεων λαμβάνοντας υπόψη τη νέα οργανωτική δομή που προβλέπεται και τις νέες αρμοδιότητες που μεταβιβάζονται.
  • Σύνταξη Σχεδίων απαιτούμενων νέων Κανονισμών (Κανονισμός Λειτουργίας Δημοτικού Συμβουλίου, Κώδικας Δεοντολογίας, Κανονισμός Μέτρησης Αξιολόγησης Επίδοσης Δημοτικών Υπηρεσιών, Οδηγός Δημότη και Χάρτα Δικαιωμάτων και Υποχρεώσεων Δημοτών, Κανονισμός Διαβούλευσης και Χάρτα Λήψης Αποφάσεων, Κανονισμός Πληροφόρησης, Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Φυσικών Καταστροφών κλπ).
  • Προσαρμογή υφιστάμενου Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας ή/και Διαχειριστικής Επάρκειας (Τύπου Α και Β για συγχρηματοδοτούμενα έργα δημοσίου χαρακτήρα) προκειμένου να συνεχίζουν να συμμορφώνονται με τη νέα οργανωτική δομή που καθιερώνεται.

Μελέτη προσδιορισμού αναγκαίων παρεμβάσεων αναβάθμισης και διασύνδεσης της Ιστοσελίδας του Δήμου και του Τμήματος Μηχανοργάνωσης με βάση την απαίτηση για καθιέρωση αρχών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (δημιουργία e-ΚΕΠ, παροχή εκτεταμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών στους πολίτες, δημοσίευση κάθε Δημοτικής απόφασης στην ιστοσελίδα, διενέργειας ηλεκτρονικών διαγωνισμών προμηθειών, διασύνδεση με κεντρική ηλεκτρονική διεπαφή και κρατικές τράπεζες πληροφοριών και δεδομένων κλπ).

2. Μελέτη σχετικά με τον τρόπο συγχώνευσης, λειτουργίας και αξιοποίησης των Δημοτικών Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Κοινωφελείς Επιχειρήσεις και Ανώνυμες Εταιρείες) με βάση το νέο υποχρεωτικό θεσμικό πλαίσιο.

3. Σύνταξη με βάση τη καθιερωμένη μεθοδολογία, του νέου υποχρεωτικού Επιχειρησιακού Σχεδίου του Δήμου, ήτοι του Πενταετούς Τεχνικού Επιχειρησιακού Προγράμματος και των επιμέρους Ετήσιων Προγραμμάτων Δράσεων στα οποία επιμερίζεται, με ταυτόχρονη κατάρτιση των αναγκαίων προϋπολογισμών.

4. Μελέτη ανάπτυξης και παρουσίασης των αναγκαίων μεθοδολογιών και μηχανισμών υλοποίησης των νέων αρμοδιοτήτων που μεταβιβάζονται στους Δήμους με παράλληλο εντοπισμό των ελλείψεων σε σχετικούς πόρους (ανθρώπινο δυναμικό, επιμόρφωση, τεχνικές οδηγίες εργασίας, θεσμικό πλαίσιο κλπ) και υλικοτεχνική υποδομή - Επιμόρφωση/ενημέρωση υφιστάμενου ανθρώπινου δυναμικού του Δήμου για συγκεκριμένα θεματικά πεδία νέων αρμοδιοτήτων (πχ έλεγχοι προς υποστήριξη του ΕΦΕΤ, αδειοδότηση τεχνικών ανελκυστήρων, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, διαχείριση αποβλήτων κλπ).


5. Μελέτη παράθεσης προτάσεων για αναπτυξιακά έργα/δυνητικούς στόχους που εντάσσονται στους νέους τομείς δραστηριοτήτων/αρμοδιοτήτων του Δήμου, ήτοι Γεωργία, Αλιεία, Κτηνοτροφία, Πράσινη Ανάπτυξη/Περιβάλλον, Δημόσια Υγεία, Τουρισμός κλπ (επισημαίνεται ότι νησιωτικοί και ορεινοί Δήμοι επιφορτίζονται και με πρόσθετες αρμοδιότητες που μεταβιβάζονται από τις πρώην Περιφέρειες, πέραν αυτών που μεταβιβάζονται από τις πρώην ΝΑ).

6. Μελέτη παρουσίασης αναπτυξιακού ρόλου του Δήμου εντός του πλαισίου που διαμορφώνεται με τη δυνατότητα συμμετοχής σε Δίκτυα Δήμων και Περιφερειών και σε Ευρωπαϊκούς Ομίλους Εδαφικής Συνεργασίας, με ταυτόχρονη παράθεση δυνητικών ευκαιριών χρηματοδότησης αναπτυξιακών σχεδίων μέσα από μηχανισμούς όπως το ΕΣΠΑ 2007-2013, τα Περιφερειακά Προγράμματα, το Πρόγραμμα ΕΛΛΑΔΑ, το Εθνικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Αυτοδιοίκησης, καθώς και τα αμιγώς Ευρωπαϊκά Προγράμματα και Κοινοτικές Πρωτοβουλίες.

7. Μια σειρά αρμοδιοτήτων, όπως η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, που περνά ουσιαστικά στην Αυτοδιοίκηση, όπως και πολλές άλλες που χρειάζεται να μελετηθούν σωστά για να υπάρξουν θετικά αποτελέσματα για τις τοπικές κοινωνίες, αλλά και για την επί σειρά των ετών ζητούμενη Αποκέντρωση.

Ήρθε η στιγμή να αποδείξει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, ότι το πάγιο αίτημα της που τώρα έγινε πραγματικότητα με το Νέο θεσμικό πλαίσιο του «Καλλικράτη», είναι σε θέση να ανταποκριθεί στην πρόκληση.Μια πρόκληση που θα αποτελέσει τον ακροτελεύτιο Σταθμό του παρελθόντος και αφετηρία του μέλλοντος.


Έμεινε από λεφτά και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων!


Σε άμεσο κίνδυνο τίθεται η ομαλή λειτουργία του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ακόμη και από την τρέχουσα ακαδημαϊκή περίοδο.Ο λόγος είναι οι πολλές ελλείψεις στο προσωπικό, αλλά και η δραστική περικοπή κρατικής χρηματοδότησης, που μειώνει κατά πολύ τον τακτικό προϋπολογισμό του Ιδρύματος.Είναι χαρακτηριστικό, ότι κατά τα έτη 2009 και 2010 αποχώρησαν 19 εργαζόμενοι του τομέα Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.) και διορίστηκε μόλις ένας, ενώ έφυγαν 40 διοικητικοί και προσελήφθησαν εννέα!Μάλιστα, όπως αναφέρουν πηγές, σε κάποια τμήματα υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την έλλειψη γραμματέων, με αποτέλεσμα η λειτουργία των τμημάτων να γίνεται μετ’ εμποδίων.

ΤΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ

Σε ότι αφορά τα κονδύλια, παρατηρείται σημαντική μείωση της επιχορήγησης για τον τακτικό προϋπολογισμό και του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Και αυτό γιατί, έχει καταργηθεί, μονομερώς όπως αναφέρει η Πρυτανεία, η προγραμματική συμφωνία του τετραετούς ακαδημαϊκού-αναπτυξιακού προγράμματος 2009-2012, που υπέγραψε το Πανεπιστήμιο με το Υπουργείο Παιδείας.Ειδικότερα για τα έτη 2009, 2010 και 2011, στον τακτικό προϋπολογισμό η κρατική επιχορήγηση μειώθηκε και θα μειωθεί κατά 8.440.000 ευρώ, δηλαδή 20% έναντι της αρχικής συμβατικής μείωσης. Η δε επιχορήγηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για τα έτη 2009 και 2010 έχει ήδη περικοπεί κατά 13.110.000 ευρώ, δηλαδή 65%!

Η ΠΡΥΤΑΝΕΙΑ
Τα παραπάνω στοιχεία, έδωσε χθες στη δημοσιότητα η ίδια η Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, η οποία μετά και την τελευταία συνεδρίασή της, αντιδρά για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το εκπαιδευτικό ίδρυμα της Ηπείρου.Ειδικότερα, εκφράζει «την έντονη αντίθεσή της για περικοπές, κατά 30%, στη δημόσια χρηματοδότηση των Α.Ε.Ι., οι οποίες προκαλούν δυσεπίλυτα προβλήματα και αυξάνουν τον κίνδυνο της υποβάθμισης του διδακτικού και ερευνητικού έργου. Απειλούν το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης και μεταθέτουν το κόστος των σπουδών στους φοιτητές και τις οικογένειές τους, που πλήττονται ήδη από την οικονομική κρίση».Επίσης, αποφάσισε «να διεκδικήσει στο άμεσο μέλλον, με πιο δυναμικούς τρόπους και τη συμμετοχή των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας την επαρκή χρηματοδότηση, η οποία είναι αναγκαία για την κάλυψη των άμεσων αναγκών και την εύρυθμη λειτουργία του Ιδρύματος».Υπενθυμίζεται, ότι το θέμα της δραστικής μείωσης των κονδυλίων προς τα ΑΕΙ και ειδικότερα το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων είχε αναδείξει και ο πρώην Πρύτανής του κ. Γιάννης Γεροθανάσης. Μάλιστα… δικαιώνεται, αφού σε παλαιότερο ρεπορτάζ του «Π.Λ.» είχε πει, ότι το ίδρυμα δεν θα μπορεί να πληρώνει, από τη φετινή ακαδημαϊκή περίοδο, ούτε το… νερό, λόγω έλλειψης χρημάτων!

ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ…

Παράλληλα, με νέα ανακοίνωσή της, η Πρυτανεία καταθέτει τις απόψεις της για τις επικείμενες αλλαγές, που δρομολογεί στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το Υπουργείο Παιδείας.Μεταξύ άλλων, τονίζει, πως με βάση τις εξαγγελίες του «δρομολογείται η μείωση της κρατικής χρηματοδότησης, προκειμένου να εξαρτηθεί το δημόσιο Πανεπιστήμιο από την ιδιωτική πρωτοβουλία, η καθιέρωση των εξατομικευμένων επαγγελματικών προσόντων χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα και η υποβάθμιση της βασικής έρευνας μέσω της ελεγχόμενης χρηματοδότησης χρηστικών «προγραμμάτων σπουδών». Ως πανεπιστημιακοί δάσκαλοι ζητάμε ένα λιτό νόμο-πλαίσιο, χωρίς λεπτομερείς υποχρεωτικές ρυθμίσεις που οδηγούν είτε στον ασφυκτικό κρατικό έλεγχο είτε στην ιδιωτικοποίηση του δημόσιου Πανεπιστημίου».

ΑΝΑΒΡΑΣΜΟΣ…

Στο μεταξύ, αναβρασμός επικρατεί στα Πανεπιστήμια, με αφορμή τις αλλαγές που προωθεί στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση το Υπουργείο Παιδείας. Φοιτητές, αλλά και Πανεπιστημιακοί ζητούν εξηγήσεις και διευκρινίσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνουν οι συγκεκριμένες μεταρρυθμίσεις, όμως, όπως φαίνεται, το Υπουργείο περιμένει να περάσουν οι εκλογές και στην συνέχεια να προβεί στις όποιες κινήσεις. Οι επικείμενες αλλαγές θα τεθούν επί τάπητος και στην Σύνοδο των Πρυτάνεων που ξεκίνησε στο Ρέθυμνο.Ήδη στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων έχουν αρχίσει τα… όργανα, αφού πολλές φοιτητικές παρατάξεις ετοιμάζουν κινητοποιήσεις.

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ